Geen rem op eten

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
AnnaPeterzon
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2020, 10:58

Geen rem op eten

Bericht door AnnaPeterzon »

Goedemorgen allemaal,

Even voorstellen, ik ben Anna Peterzon, 21 jaar en student Industrieel Product Ontwerpen aan de Hanzehogeschool Groningen.
Ik ben voor mijn stage bezig met het ontwerpen van een hulpmiddel voor kinderen met een beperking die geen rem hebben met betrekking tot eten. De zorgvrager heeft in dit geval het syndroom van Lennox-Gastaut. Deze zorgvrager heeft geen rem met betrekking tot het stukjes brood in zijn mond stoppen. Hierdoor is de kans op verslikken/stikken erg groot.
In de huidige situatie zit de begeleider naast de zorgvrager, de begeleider legt dan om de zoveel tijd een stukje brood op het bord van de zorgvrager. De zorgvrager kan dan het stukje brood van het bord prikken en eten.
De ideale situatie is dat de zorgvrager zelfstandig kan eten.
Om meer inzicht te krijgen in de potentiële doelgroepen die belang zouden hebben bij dit product zou ik graag wat reacties ontvangen over ervaringen/ideeën.
Uiteraard zijn vragen/ideeën/feedback welkom.

Met vriendelijke groet,
Anna Peterzon
Smauricia
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2021, 23:06

Re: Geen rem op eten

Bericht door Smauricia »

Goedenavond,

Mijn naam is Susy, moeder van Johaily. Lief meisje van 10 met het HNRNPU-syndroom.

Ik weet niet of het relevant is, maar mijn dochter heeft ook geen rem als het gaat om brood eten. De hoeveelheid die zei eet kan een volwassen persoon niet op. Mocht je er wat aan hebben of meer info willen hoor ik het wel.

Groeten Susy
Kh1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:36

Re: Geen rem op eten

Bericht door Kh1985 »

Hoi Suzy,

Mijn zoon lars (6 jaar) heeft ook de hnrnpu mutatie. Ik zou graag met je in contact komen om wat van je te leren en ervaringen uit te wisselen. Mocht je hier voor open staan, zou je mij dan willen mailen op Kirsten_heinemans@hotmail.com of via FB.
Ik kijk er naar uit :-).

Groetjes kirsten
Plaats reactie