Pavor Locturnus

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Sandra38
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2020, 21:59

Pavor Locturnus

Bericht door Sandra38 »

Goedenavond mede ouders,

Onze dochter van 4 jaar en 5 maanden wordt bijna elke avond wakker, eigenlijk standaard na 1,5uur slaap is het huilen, zweten, angstig ( angstpoepjes laten ook ) rare bewegingen maken. Het gekke is, dat ze haar ogen open heeft, maar echt nog wel slaapt, ze is niet zoals ze altijd is.
Nu heb ik het stukje Pavor Locturnus gelezen en dit is passend bij wat wij meemaken met onze dochter.
Ik moet zeggen, in het begin wist ik niet hoe ik ermee om moest gaan, maar naarmate het meer gebeurde ben ik er wel rustiger onder.
Ik ga meestal naar haar toe, troost haar, stel haar gerust en dan is het vaak na een aantal minuten weer voorbij.
Wie van jullie herkent dit?

Groetjes van een bezorgde moeder die het eigenlijk wilt overnemen van haar zodat zij dat niet meer heeft.
Bloempje81
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2020, 00:35

Re: Pavor Locturnus

Bericht door Bloempje81 »

Mijn dochter heeft sinds deze week ook twee keer last gehad van pavor nocturnus. Ze is 8 jaar en werd in totale paniek wakker. De eerste keer duurde het langer dan de tweede keer, omdat ik haar toen probeerde wakker te krijgen. De tweede keer wist ik dat het beter was om niet te doen. Wel heb ik haar vastgehouden en meegepraat, want ze sprong zowat in mijn armen.
't gekke is dat ze me wel lijkt te horen, maar na afloop heeft ze totaal geen benul van wat ze voelde, zag of dacht. Ik denk ook dat het getriggerd wordt door het warme weer.
Het stelt mij gerust dat ze er zelf niets meer van weet, maar ik moet zeggen dat ik er zelf wel slechter van slaap. Steeds ben ik alert of ze wakker wordt en uit bed komt. Gelukkig is het nog vakantie en wordt het nu koeler, maar ik houd mijn hart een beetje vast als ze straks weer naar school gaat en ik weer moet werken.
Plaats reactie