rolandische epilepsie, gedragsverandering

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
moeder
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2019, 19:24

rolandische epilepsie, gedragsverandering

Bericht door moeder »

Ik lees hier berichten over a-typische rolandische epilepsie en maligne rolandische epilepsie, terwijl ik daar verder niets over kan vinden. Alleen over de benigne variant. Kan iemand hier mij meer over vertellen?
Zoon van 9 is gediagnostiseerd met rolandische epilepsie, er lijkt wel gedragsverandering ten gevolge hiervan te zijn dus hoe "benigne" is het dan?
Kan iemand meer vertellen over ervaringen met gedragsverandering na rolandische insulten?
Marjolein89
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019, 01:49

Re: rolandische epilepsie, gedragsverandering

Bericht door Marjolein89 »

Mijn zoon heeft de a-typische rolandische epilepsie. De epilepsie heeft een csws syndroom ontwikkelt. Heeft ook een gedragsverandering daar door. Veel driftbuien, is veel in zichzelf gekeerd. Krijgt vaak niet alles mee wat er om zich heen gebeurt. Word snel agressief als iets niet goed gaat, of als hij zijn zin niet krijgt. Als het niet gaat zoels hij het wil hebben. Word ook snel moe, maar kan zo de heledag doorgaan. (Raakt oververmoeid) . Hebben in de loop der jaren verschillende soorten medicijnen geprobeerd. 4 in totaal. Sloegen niet aan. Sinds 1,5 jaar slikt hij ospolot. De epilepsie heeft wel wat afgenomen maar niet zoals het moet. Heeft nu ook sinds een half jaar depakine er bij gekregen. Nu is het afwachten op een eeg kijken of het aanslaat. Heeft iemand toevallig ervaring met de csws-syndroom?
Plaats reactie