XYY

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
vivian

XYY

Bericht door vivian »

Hoi

Ik ben moeder van een zoontje van 16maanden tijdens mijn zwangerschap is door een vruchtwaterpunctie gebleken dat ons zoontje XYY heeft.
Nu ben ik op zoek naar ouders waarvan hun zoontje ook XYY heeft om te kijken hoe hun dit ervaren, want ik heb soms het idee dat ik te snel denk zal wel door het XYY komen.

groetjes Vivian
hilda
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:00

Re: XYY

Bericht door hilda »

Mijn zoontje van 2 en een half jaar heeft XYY. Ik weet dat bij XYY syndroom spraakvertraging hoort maar mijn zoontje zegt écht nog bijna helemaal niets. Ik zit er best mee en ook van reacties van je omgeving word je niet vrolijk. Heeft iemand ervaringen met kinderen die laat spreken?

Hilda
debbelkwebbel

Re: XYY

Bericht door debbelkwebbel »

Hallo,
Mijn zoontje van 3,5 jaar heeft ook een ernstige spraak/taalachterstand. Hij zit daarom op een speciale peuterspeelzaal die gericht is op kinderen met een spraak/taalachterstand. "De Taaltrein".
Zeer waarschijnlijk gaat hij daarna door naar cluster 2 onderwijs. (ook voor spraak/taalachterstand)
hilda
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:00

Re: XYY

Bericht door hilda »

Mijn zoontje is nu 3,5 haar en gaat begin volgend jaar naar een dagcentrum voor kinderen met spraak/taal/leerproblemen. Vraagje aan debbelkwebbel: Hoe gaat het met uw kindje op het taaltrein onderwijs en wat is cluster 2 onderwijs precies? Heeft uw kind behalve ernstige taal/spraakproblemen verder nog dingen die opvallen? Ben wel benieuwd namelijk. Hilda
hilda
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:00

Re: XYY

Bericht door hilda »

Hoe gaat het met jullie kinderen XYY? Ben erg benieuwd hoe de spraak/taal bij jullie kinderen zich ontwikkelt.
Mijn zoontje leert nu met pecs (communicatie via plaatjes) zich te uiten. Hij raakt minder gefrustreerd
doordat hij nu beter kan aangeven wat hij wil. Inmiddels zegt hij ook een paar woordjes.
Gast

Re: XYY

Bericht door Gast »

hilda schreef:Hoe gaat het met jullie kinderen XYY? Ben erg benieuwd hoe de spraak/taal bij jullie kinderen zich ontwikkelt.
Mijn zoontje leert nu met pecs (communicatie via plaatjes) zich te uiten. Hij raakt minder gefrustreerd
doordat hij nu beter kan aangeven wat hij wil. Inmiddels zegt hij ook een paar woordjes.

Hallo
Ik ben ook een mama met een zoon die xyy-syndroom heeft.
Hij is ondertussen al bijna 14 jaar, kan dus heel wat vertellen.
spraak/taal was idd een probleem verder had hij erg veel last van serieuse driftbuien
erg onhandig zijn. Ik zeg soms hij valt over zijn eigen schaduw.
Hij laat bijna nooit iemand toe in zijn leefwereld, ook zijn leerkrachten in het buitengewoon onderwijs bevestigen dit. Hem iets vertellen of ergens op wijzen... het druipt gewoon van hem af. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te leven is zeer snel afgeleid heeft geen concentratie
Zijn hier nog ouders die al oudere kinderen hebben met dit syndroom
Groetjes
Gast

Re: XYY

Bericht door Gast »

Gast schreef:
hilda schreef:Hoe gaat het met jullie kinderen XYY? Ben erg benieuwd hoe de spraak/taal bij jullie kinderen zich ontwikkelt.
Mijn zoontje leert nu met pecs (communicatie via plaatjes) zich te uiten. Hij raakt minder gefrustreerd
doordat hij nu beter kan aangeven wat hij wil. Inmiddels zegt hij ook een paar woordjes.

Hallo
Ik ben ook een mama met een zoon die xyy-syndroom heeft.
Hij is ondertussen al bijna 14 jaar, kan dus heel wat vertellen.
spraak/taal was idd een probleem verder had hij erg veel last van serieuse driftbuien
erg onhandig zijn. Ik zeg soms hij valt over zijn eigen schaduw.
Hij laat bijna nooit iemand toe in zijn leefwereld, ook zijn leerkrachten in het buitengewoon onderwijs bevestigen dit. Hem iets vertellen of ergens op wijzen... het druipt gewoon van hem af. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te leven is zeer snel afgeleid heeft geen concentratie
Zijn hier nog ouders die al oudere kinderen hebben met dit syndroom
Groetjes
Beter nog misschien : ik ben een volwassen man met xyy en vernam de diagnose pas 6 jaar terug. (ben nu 51) Ben momenteel op mijn werk en heb niet zo veel tijd maar probeer deze avond terug te komen. Ik wil namelijk heel openhartig getuigen over wat xyy met mijn leven heeft gedaan en nog doet. Ik vermoed dat jullie, ouders, heel wat kunnen hebben aan mijn getuigenis, vandaar. Groetjes en tot later, Bert.
Grizzly
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012, 19:51

Re: XYY

Bericht door Grizzly »

Beste Vivian, ik geraak wel stilaan gefrustreerd nu eindelijk na zoveel jaren lotgenoten te vinden maar dan wel lotgenoten die al lang niet meer actief zijn op dit forum. Ik noem mezelf Grizzly en woon in de buurt van Antwerpen. Ik ben 51 jaar en weet pas sinds 6 jaar, ook door een vruchtwaterpunctie bij mijn vrouw, dat ik een XYY-man ben. Zou hierover liefst van persoon tot persoon van gedachten wisselen. Mijn leven zal sinds 6 jaar nooit meer hetzelfde zijn, zoveel is me ondertussen wel duidelijk. Heb nooit zo veel last ondervonden van xyy, tenminste, als je niet weet dat je 'n dergelijke chromosonale afwijking hebt, sta je er natuurlijk ook nooit bij stil dat je problemen tegenkomt die je, als "normale" mens, wellicht niet had hoeven tegen te komen. Ik heb frequent last van driftbuien, zeker ook de voorbije maanden nu ik alweer, zowat voor de 6e keer op 25 jaar tijd, ontslagen werd op m'n werk. Eigenlijk hoop ik ten zeerste dat daar op jullie forum iemand aanwezig is die dit bericht aan jou, aan jullie eigenlijk, zou kunnen doorspelen. Het wereldje van de xyy-dragers is zo al klein genoeg. Sinds ik weet dat ik xyy-drager ben, had ik me bekend gemaakt via de Vlaamse website "Trefpunt Zelfhulp Vlaanderen". Je kan mijn getuigenis daar vinden onder het individueel lotgenotencontact. Sinds ik dat daar poste op 5 december 2006 kreeg ik geen enkele reactie. Je kan je wellicht wel voorstellen hoe euforisch ik ben eindelijk lotgenoten te hebben gevonden. Als die dan ook nog 's zouden willen reageren ????
vivian schreef:Hoi

Ik ben moeder van een zoontje van 16maanden tijdens mijn zwangerschap is door een vruchtwaterpunctie gebleken dat ons zoontje XYY heeft.
Nu ben ik op zoek naar ouders waarvan hun zoontje ook XYY heeft om te kijken hoe hun dit ervaren, want ik heb soms het idee dat ik te snel denk zal wel door het XYY komen.

groetjes Vivian
Gast schreef:
hilda schreef:Hoe gaat het met jullie kinderen XYY? Ben erg benieuwd hoe de spraak/taal bij jullie kinderen zich ontwikkelt.
Mijn zoontje leert nu met pecs (communicatie via plaatjes) zich te uiten. Hij raakt minder gefrustreerd
doordat hij nu beter kan aangeven wat hij wil. Inmiddels zegt hij ook een paar woordjes.

Hallo
Ik ben ook een mama met een zoon die xyy-syndroom heeft.
Hij is ondertussen al bijna 14 jaar, kan dus heel wat vertellen.
spraak/taal was idd een probleem verder had hij erg veel last van serieuse driftbuien
erg onhandig zijn. Ik zeg soms hij valt over zijn eigen schaduw.
Hij laat bijna nooit iemand toe in zijn leefwereld, ook zijn leerkrachten in het buitengewoon onderwijs bevestigen dit. Hem iets vertellen of ergens op wijzen... het druipt gewoon van hem af. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te leven is zeer snel afgeleid heeft geen concentratie
Zijn hier nog ouders die al oudere kinderen hebben met dit syndroom
Groetjes
Lieselot
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2018, 20:54

Re: XYY

Bericht door Lieselot »

Hallo,

ik merk dat deze gespreken al enkele jaren oud zijn. Mss krijg ik toch nog reactie :)
Ik ben zwanger van een jongetje met xyy. Toen we dit vernamen viel ik van mijn wolkje omdat ik zoveel negatieve zaken las op het internet. Ik zou graag willen weten wat ik me al mama kan verwachten.

grtjs
Duinen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019, 11:49

Re: XYY

Bericht door Duinen »

Ik ben op zoek naar ouders die een kindje hebben met xyy. Mijn zoontje is nu 2 jaar en drie maanden. Ik merk dat ik de behoefte heb met mensen te praten die in dezelfde situatie zitten. Waar kan ik mijn zoon bij ondersteunen en wat kunnen wij mogelijk verwachten en hoe gaan jullie daarmee om. Mochten er mensen op dit forum zijn die deze behoefte ook voelen. Of hun ervaringen met evt oudere kinderen willen delen. Ik kom graag met jullie in contact. Groetjes Yvonne
Plaats reactie