Schudding attack?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Boelie72
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2015, 22:42

Schudding attack?

Bericht door Boelie72 »

Hallo,

Ik ben Marcel en heb eigenlijk een bezorgde vraag aan u over mijn dochter. Ze is 9 jaar en heeft vooral de laatste 2 jaar veel meegemaakt op het gebied van haar gezondheid, maar ook op het emotionele vlak. Door alles wat ze heeft meegemaakt is ze erg onzeker en slaapt ze slecht, klaagt over moe zijn en heeft vaak pijn. Afgelopen week is ze begonnen met kleine schokken die plotseling komen, met name haar boven lichaam en hoofd schokken net alsof je een koude rilling krijgt tijdens een griep, daar lijkt het op. Ik ben op haar gaan letten en het gaat vanaf gisteren de hele dag door om de 5 min. Soms met iets langer tussen pauzes. Het begint met lichte schokken, daarna 1 hevige schok waarbij haar hele bovenlichaam schokt, ze knippert een keer met de ogen en de mond gaat even open, dit alles gaat in een paar seconden. Dit hele gebeuren duurt ongeveer een minuut, daarna is het weer even rustig. We zijn vanmorgen naar de huisarts geweest, die wist zich geen raad ermee en stuurt ons door naar de kinderarts. Volgens haar is epilepsie uitgesloten omdat dit weinig voorkomt, ze dacht eerder een soort spanningen door stress of door groeipijnen of oververmoeidheid. Maar ik weet het niet, het lijkt wel verdacht veel op wat er beschreven wordt bij schudding attack. Mijn vraag is kan dit een vorm van epilepsie zijn? Of is dit toch een vorm van oververmoeidheid? Het is zo plotseling gekomen.
A.s. Woensdag moeten we naar de kinderarts, dat lijkt nog ver weg nu.... Vooral omdat je kind de gehele tijd ziet schokken en niet weet wat je er mee aan moet.
Ik heb haar, zonder dat ze het merkte opgenomen op video, dit filmpje ga ik maar meenemen naar de kinderarts. Zijn er hier ouders die het ook meemaken of meegemaakt hebben?
Plaats reactie