pavor nocturnus

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Gast

Re: pavor nocturnus

Bericht door Gast »

''Arts van club'' moet arts van cb zijn
Evie1

Re: pavor nocturnus

Bericht door Evie1 »

Onze zoon heeft nog steeds geen pavor weer gehad, en we houden ons aan geen chocolade 's middags en 's avonds.
belle-2014

Re: pavor nocturnus

Bericht door belle-2014 »

hallo lieve moeders en vaders

ik ben ten einde raad.

ik probeer zo beknopt mogelijk te vertellen wat er speelt en wie weet heeft een van jullie de gouden tip.

Ik heb een geweldig zoontje van 2,5 en het is echt mega vrolijk lief mannetje..erg ondernemend, en vol energie, echt altijd blij! (OVERDAG.)

Maar al van af baby een slechte slaper..
zeg maar geen slaper.. vanaf 11 weken, constant wakker, en dan heb ik het niet over 3 keer , jeetje wat rot ik moet m'n bed uit nee. 17/20 per nacht.
inslapen geen probleem,
overdag slaapjes van 20/25 minuten

we hebben echt alles geprobeerd.
we werden niet echt serieus genomen, want als je bij de dokter/ consultatie bureau kwamen met een mega vrolijk mannetje wat ver voor loopt kwa ontwikkeling en mega blij is kregen we de reactie… ach kijk nou zelf naar uw zoon die doet het prima hoor.

vanaf 8 maanden kwam het s' nachts gillen. huilen, spartelen schreeuwen, erbij
soms 2 x per week, soms avonden achter elkaar

toen hij 1,5 was ( 1,5 jaar zonder normale slaap.)
Kwamen we eindelijk terecht bij een super lieve kinderarts, we werden in elk geval gehoord. heel fijn. met ons zoontje was alles lichamelijk oké. pfff dat is echt fijn, hij heeft geen pijn .. wat een opluchting ..maar wat dan?

door naar een kinderpsycholoog, en kinderfysio.
conclusie pavor nocturnes. en hoog sensitive, hij moet veel verwerken omdat hij veel opneemt.

maar pavor nocturnes vanaf 8 maanden??? kan dat?? en wat was er dan al vanaf 11 weken?


maar als hij zo'n aanval heeft, (nu al 9 dagen achter elkaar) reageert hij wel op ons, maar wil niet bij ons in de buurt zijn…hij kan niet praten ( wat hij overdag heel veel in vol zinnen doet) we mogen m niet aanraken.. maar als ik uit wanhoop zeg :"schatje ik weet het niet meer mamma gaat even weg".. dan maakt hij wanhopig duidelijk dat dat niet de bedoeling is..
hij is ook stil en luistert als ik praat ..maar schreeuwt dan weer vanuit z'n tenen als ik klaar ben met m'n zin.


als hij na 20 minuten weer kan praten moet hij huilen, hij is boos en verdrietig laat me niet meer los en weet niet waarom hij zo verdrietig is.

nu vanavond 19.30 naar bed zo als altijd. lief gaan slapen om 20 uur.
20.30 huilen, toedekken en hij gaat weer slapen
21.15 wakker en huilen, zelf weer gaan slapen
22.00 huilen en mamma roepen. ik naar boven. hij binnen 1 minuut weer slapen
22.15 pavor nocturnes aanval …
22.40 klaar en weer slapen.
22.50 weer wakker… en mamma roepen…

en ik weet dat zo de nacht verder gaat met nog 4 a 5 keer en hij morgen om 5 uur klaar wakker is… en wil spelen, de hele dag vrolijk speelt en van 13 tot 14 even slaapt en dan gaan we weer zo'n nacht in.

we hebben over twee weken weer een afspraak bij de kinderpsycholoog!
maar ik weet niet eens meer wat ik moet vragen/ ik weet het niet meer.

mijn man en ik zijn een super team, maar we zijn kapot…
we werken beide, maar hebben maar 1 dag opvang.( sinds dat hij 1 is) we doen de opvoeding echt samen en liggen goed op een lijn..

volgens de artsen doen we alles prima.. maar niets helpt…….

Iemand de gouden tip?

liefs belle
MirandaQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:16

Re: pavor nocturnus

Bericht door MirandaQ »

Ik vraag mij af of mijn zoontje van 2,5 dit ook heeft hoewel het bij hem anders lijkt... Hij wordt s nachts wakker enorm bang maar hij is gewoon wakker en bang van het deken,van het bed,van de kamer..niet alleen in zijn bed maar ook in mijn bed. Zijn voeten mogen het bed niet raken,ik moet ze heel de tijd een beetje omhoog vast houden en met mijn andere arm hem vasthouden! Hij is zo bang! Lijkt angstig rond,rilt van angst, gilt,zegt dat hij bang is en hij valt ook niet onmiddellijk terug in slaap. Hij blijft angstig rond kijken! Ook overdag blijft hij bang van dekens,allerlei soorten dekens! Zijn nachten worden steeds korter en hij wordt overdag dus steeds vermoeider! Iemand die dit herkent?
Marizia1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019, 03:13

Re: pavor nocturnus

Bericht door Marizia1990 »

Hallo allemaal

Mijn dochter wordt sinds zondag nacht om 02.30 gillend en huilend wakker.
Ze geeft ook vaker aan dat ze iemand ziet vannacht werd ze weer gillend en huilend wakker uit angst dat een muis haar bijt wat ik niet in me kamer heb en wilt ze niet onder de deken slapen.
Dit heeft ze ook alleen in mijn kamer.

Kan iemand me hiermee helpen of heeft iemand tips. :| :? :cry:
Plaats reactie