Benigne rolandische epilepsie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
haan0916@zwo.nhl.nl

Benigne rolandische epilepsie

Bericht door haan0916@zwo.nhl.nl »

Hallo,

Ons zoontje Sem is 5 jaar en heeft benigne rolandische epilepsie. De eerste aanval die wij gezien hebben heeft hij vorig jaar mei gehad, bij nacht. Deze vorm van epilepsie komt meestal `s nachts voor. Maar nu is het geval dat Sem deze week al twee keer een toevalletje heeft gehad, overdag!! Schrikken!!
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben??
Graag hoor ik jullie ervaringen!!

Groet Klaasje.
Gast

Re: Benigne rolandische epilepsie

Bericht door Gast »

Beste Klaasje

Onze zoon Lars is sinds augustus 2010 gediagnosticeerd met Rolandische Epilepsie. Hij heeft in 9 maanden tijd 2 grote aanvallen en 1 kleine aanval gehad. De keren dat Lars een aanval heeft gehad is bij hevige vermoeidheid en toen hij ziek was. Koorts is bij hem w.s. een trigger voor een aanval.

Groetjes
Lianne
Gast

Re: Benigne rolandische epilepsie

Bericht door Gast »

hallo,

ik heb zelf sinds mijn 3 jaar epilesie door een ongeval.
en de laatste 20 jaar heb ik ze vooral s nachts dit is dan vaak door vermoeidheid dus te veel inspannende dingen gedaan die dag met dan tussen die inspanningen te weinig of geen rust genomen dit uit zich dan s`nachts in een aanval.
ik probeer nu zoveel mogelijk om inspanning en ontspanning af te wisselen en moet mij zelf soms echt tot rust dwingen door bv. een middagdutje op de bank.

harriet
Plaats reactie