gevolgen herseninfarct links bij baby

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
redswan
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2010, 12:15

gevolgen herseninfarct links bij baby

Bericht door redswan »

Ons zoontje heeft bij de bevalling te lang vast gezeten in het geboortekanaal omdat de gynaecoloog te lang afwachte. Hierdoor moest ik na 13 uren bevallen met een spoedkeizersnede bevallen. Ons kindje ademde eerst niet. Later wel en hij lag direct op de neonatologie. Na een paar uren kreeg hij lichte insulten en na een dag een groot insult. Hij is toe aan de beademing gelegd en met medicatie gesedeerd om de insulten te stoppen en zijn hoofdje even rust te geven. In een amulance met transport couveuse en een neonatoloog, ic verpleegkundige en ambulance verpleegkundige is hij overgebracht naar het Beatrix Kinder ziekenhuis. Daar heeft hij een paar weken op neonatologie ic gelegen en daar kwam men erachter dat hij een infarct aan de linkerkant heeft gehad.
in eerste instantie waren ze erg negatief over zijn prognose. Hij zou niet goed op ons reageren, rechts niet bewegen, niet kunnen slikken etc.
Maar toen hij wakker werd uit zijn sedatie reageerde hij wel en kreeg hij zuigreflex. Wonderlijk vonden ze hem..
Nu is hij 6 maanden. Hij is een blij en vrolijk ventje. Hij beweegt alles en drinkt en eet volop.
Wel is zijn rechter arm minder goed als links en zijn rechterhand houdt hij vaak dicht. Als hij ontspanne is opent hij hem wel. Door intensief fysiotherapie is het wel aan de beterende hand. Hij gebruikt zijn arm wel meer. ook steunt hij erop als hij op zijn buik ligt.
Wij vinden de toekomst spannend.
Zijn er meer die een dergelijk verhaal hebben?? En hoe is jullie kindje nu??
mamvanvijf
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:42

Re: gevolgen herseninfarct links bij baby

Bericht door mamvanvijf »

Hallo, dit lijkt wel op ons verhaal, ons dochterje heeft ook links hersenschade enz.. We zouden het fijn vinden om met u over en weer te mailen als steun, graag horen wij van jullie,
Groetjes Adriaan & Miranda
Trudy

Re: gevolgen herseninfarct links bij baby

Bericht door Trudy »

Dag,
Onze zoon heeft een herseninfarct doorgemaakt tijdens de bevalling in het ziekenhuis. Dat dat zo was hoorden we pas na 10 maanden. Toch had ik direct het gevoel dat er iets niet goed was. Hij dronk slecht, hij huilde veel, sliep slecht en was erg snel overprikkeld. Hij ging steeds meer zijn rechterkant negeren en zijn hand stijf houden. Zijn arm stond op een gegeven moment stijf naar achteren. Op dat moment was hij zes maanden en kwam de diagnose van hemiparese. Pas toen begonnen we met de (intensieve) therapie.

Nu is hij twee jaar en drie maanden en ongelooflijk vrolijk en charmant. Hij rent (wel met orthopedische schoenen aan), hij kan inmiddels zijn rechterarm inzetten om iets te pakken en ziet het als een circustruc als hij zijn rechterhandje open kan krijgen. Hij roept dan meteen: "tadaaa!" en "applaus!" en klapt in zijn handjes.

We zijn door een storm heen gegaan de afgelopen tijd. Inmiddels hebben we wat meer balans gevonden in dit hele circus, en heeft onze zoon zelfs sinds kort een zusje! Ik heb mijn belevenissen in een boek gezet. In columnvorm en met zoveel mogelijk relativerende humor. Dat heb ik gedaan om het ook leesbaar te maken voor de omgeving. Het helpt namelijk erg goed als zij snappen waar wij als ouders voor staan.

zie: www.vuistslag.nl
dame op de blok

Re: gevolgen herseninfarct links bij baby

Bericht door dame op de blok »

afgelopen maandag hebben wij te horen gekregen dat onze dochter een herseninfarct heeft gehad, dit is hoogstwaarschijnlijk gebeurt tijdens de geboorte. Vanaf dat ze was geboren zei ik al dat er iets niet goed was met haar rechter arm, maar ze wijtte het allemaal aan dat ze nog jong was en alles moest ontwikkelen. Met heel veel moeite zijn we toen ze 11 maanden was doorverwezen naar de Fysio, die ons na een jaar dooverwees naar de kinderarts. Inmiddels zijn we in een hele molen terecht gekomen die nu eindelijk begint te draaien. Haar rechter arm heeft motorisch altijd al ver achter gelegen ten opzichte van de rest van haar motorische ontwikkeling en de arm is ook veel "stijfer" dan de rest van haar lichaam. Ik moet toegeven dat ik nog best geschokkeerd ben door het nieuws, maar tegelijkertijd ook heel erg dankbaar dat dit de enige schade is wat ze er aan heeft over gehouden. Ik vraag me alleen af hoe de toekomst eruit zal zien.. is er een kans dat zoiets nog eens zal gebeuren?

groetjes kwen
Plaats reactie