Ervaringen gezocht depakine bij kind.

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
MamavanJo2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:53

Ervaringen gezocht depakine bij kind.

Bericht door MamavanJo2020 »

Goedenavond allemaal,
Ik ben op zoek naar ervaringen en misschien wat tips of advies,
Onze dochter van 1,5 heeft sinds 4 maanden medicatie tegen epilepsie, depakine, de aanvalletjes zijn over, maar zij is niet zichzelf, moe, huilerig, lusteloos, valt vaak, kan niet omgaan met drukte, dus is niet het onbezorgde vrolijke kindje wat ze daarvoor was, nu weet ik niet goed wat hiermee te doen,
Iemand hier ervaring mee?Of tips?

MamavanJo2020
Mjhuisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2022, 22:03

Re: Ervaringen gezocht depakine bij kind.

Bericht door Mjhuisman »

Onze zoon kreeg ook Dekapine, als eerste medicijn na vaststellen epilepsie. Dit medicijn beviel ons niet, onze zoon werk heel sloom en moe. Wilde graag om 16:00 al avond eten zodat hij vast naar bed mocht....
Overgestapt naar Ethymal, bevalt een stuk beter.
MamavanJo2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:53

Re: Ervaringen gezocht depakine bij kind.

Bericht door MamavanJo2020 »

Bedankt voor je reactie, na overleg met de neuroloog gaan wij nu afbouwen en zonodig idd over op een ander medicijn.
Ginnydr@hotmail.be
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2023, 23:51

Re: Ervaringen gezocht depakine bij kind.

Bericht door Ginnydr@hotmail.be »

Hey,

Ik ben net vandaag op dit forum terechtgekomen en wat een zalig gevoel van herkenning..
Ik las net jullie berichtjes over Depakine en gedragsveranderingen en ik herken dit volledig in mijn dochter van 21 maanden.
Ze huilt heel veel, is super moe maar slaapt zo slecht (ligt vaak nog een half uur naar het plafond te kijken zonder een kik te geven). Ze kon eerst makkelijk tot 8u slapen en nu is ze bijna standaard voor 7u wakker.
Ze zondert zich af van de andere kindjes in de opvang en is niet meer haar vrolijke zelf.
Mijn dochter heeft Depakine gekregen omdat ze een combinatie had van atypische en typische koortsstuipen. Ze krijgt deze medicatie nu sinds 28/9 en het lijkt alsof niemand erkent dat het aan de Depakine zou kunnen liggen. Hebben jullie zelf ook een MRI laten doen om hersenschade door zuurstoftekort tijdens een aanval uit te sluiten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Ginny
Plaats reactie