MCDD (en HB)

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
jojaji

MCDD (en HB)

Bericht door jojaji »

Hallo,

Zoals het nu lijkt heeft onze dochter van 7 jaar MCDD. Voor een werkelijke stempel zijn we bezig om bij de kinderpsych terecht te komen. Toch ben ik al opzoek naar andere ouders met ervaringen mcdd.

Daarnaast kom ik ook graag in contact met andere ouders met een autistisch kind, of het nou mcdd is of een andere naam heeft maakt niet uit, maar dat hun kind ook nog eens hoogbegaafd (HB) is. Want onze dochter is ook HB met een P/v kloof. Doordat ze dus ook nog eens HB is zijn sommige dingen lang zo extreem niet, maar kan een ander symptoom juist weer 2x zo erg zijn/worden.
Onze grootste zorg met HB en autisme is dus ook school! Graag horen we ervaringen.

Groetjes Jo
lilloe22@yahoo.com
Lil

Re: MCDD (en HB)

Bericht door Lil »

Hai,

Na acht jaar zoeken weten we nu dat ons jochie McDD heeft, hij wordt deze maand negen.

Hij is heel slim en ehheft een grote per./ver. kloof.
Zijn IQ was niet duidelijk te testen en er mochten geen conclusies uit de IQ test getrokken worden....door de grote kloof kwam hij op 88 wat dus ws niet zo is.

Dat hij McDD heeft vermoeden we al langer maar nu is er tenminste eindelijk een naam aan gegeven.

Ik bezoek twee heel aktieve forums, beide klein en besloten en alleen voor ouders, de één voor McDD, de ander voor kinderen met autisme.
Als je contact zoekt met andere ouders dan zit he daar zeker goed, veel steun aan elkaar.

Groet.
cadetje

Re: MCDD (en HB)

Bericht door cadetje »

Hoi Jo,

Hoe ist nu?

Ik heb een zoon van 6 en ook verdenking van MCDD.
we zijn nu op zoek naar een goede psych met de juiste kennis voor de juiste diagnose...
Kben benieuwd naar je vervolg!

gr
Marianne

Mjjongeneel@gmail.com
Sylvia29
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2020, 20:02

Re: MCDD (en HB)

Bericht door Sylvia29 »

Beste
Al 13 jaar op zoek naar het “probleem” bij mijn zoon het vermoeden is al zeer lang mcdd. Maar vind hier in België geen geschikte psychiater of psycholoog die dit durft vast te stellen. Het verhaal van mijn zoon, is zeer lang en leg het hier nu maar kort voor maar ben het zeer moe deze zoektocht....
Steffidedob
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2023, 00:29

Re: MCDD (en HB)

Bericht door Steffidedob »

Beste

Heeft u al een dokter gevonden ivm mcdd?
Hopelijk gaat alles goed met uw zoon?
Plaats reactie