Groeten uit Costa Rica.... graag komen we in contact met ouders die een kind hebben met CP

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Youp Smit Snijders
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2016, 16:09

Groeten uit Costa Rica.... graag komen we in contact met ouders die een kind hebben met CP

Bericht door Youp Smit Snijders »

Hallo!

Wij zijn Youp, Renee en Ed. Woonachtig in Costa Rica. Youp wordt in juni 5, heeft CP en als gevolg daarvan onder meer luxatie. We overwegen terug te komen naar Nederland ivm onderwijs. Dat zou wel betekenen dat hij in het speciale onderwijs in Nederland terecht zou komen. In CR is er een goede kans (wel duur, maar voor je kind doe je alles....) dat hij in het reguliere onderwijs terecht zou kunnen. Hij krijgt dan een 'schaduw leraar / lerares'. Daarnaast is het hier qua klimaat voor Youp perfect. En is de maatschappij echt veel minder competitief en is het respect voor gehandicapten veel groter. Voor ons dus veel afwegingen die we moeten maken.

Nou heeft Youp de laatste tijd steeds minder zin om naar school te gaan. Hij zit nu op een soort kleuterschool met 'gewone' kinderen van zijn leeftijd. Dat gaat al jaren prima, maar dit is het laatste jaar dat hij daar terecht kan. We merken aan hem dat hij de laatste tijd steeds minder zin heeft om naar school te gaan. De overige kinderen zijn echt superlief voor hem, maar het lijkt erop dat hij zich er steeds bewuster van wordt dat hij met heel veel spelletjes niet mee kan doen en dat lijkt hem steeds meer te frusteren.

Hierdoor beginnen wij toch een beetje te twijfelen of het wel zo belangrijk is (voor hem) dat hij juist in het reguliere onderwijs meedraait. Dat hebben we namelijk altijd als uitgangspunt genomen, dat het voor je kind gewoon het beste is dat, indien mogelijk, hij zoveel mogelijk met leeftijdsgenootjes zonder handicap meedraait.

De vraag is concreet dat we in contact willen komen met ouders die met vergelijkbare vragen worstelen of geworsteld hebben. Geen idee of dit daar het juiste forum voor is eerlijk gezegd. Alle tips zijn in ieder geval van harte welkom!!

Groeten uit Costa Rica, Renee, Youp en Ed
MamavanFloris
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2016, 14:05
Locatie: Doorn

Re: Groeten uit Costa Rica.... graag komen we in contact met ouders die een kind hebben met CP

Bericht door MamavanFloris »

Hoi, waarschijnlijk heb je weinig aan mijn opmerking, maar.Rik zie dat nog niemand nuttig heeft gereageerd. ik ben zelf mama van kindje met unilaterale CP, hij is pas 2, maar wel al druk op scholen gekeken. Ik weet dat wereldkidz Meent een school is met aandacht en waar idd ook een schaduw leraar bij kan zijn, heeft onderwijssysteem Dalton dat handig kan zijn, ieder zijn eigen tempo, en dat alle kinderen met elkaar om ste beurt.moeten samenwerken, waardoor kindjes elkaar meer begrijpen en meer acceptatie is. is dus gewoon regulier onderwijs, misschien heb je er wat aan. Ik weet dat er ook een kindje met syndroom van down daar gewoon meedraait in een klas en het pesten vrijwel nihil is. succes!
melopee
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:04

Re: Groeten uit Costa Rica.... graag komen we in contact met ouders die een kind hebben met CP

Bericht door melopee »

Ik ben ook een mama met een zoontje van 5.5 jaar met CP. Hij zit niet in regulier onderwijs maar in T3 in Belgie. Voor hem is regulier echt niet mogelijk en ik ben blij dat we hem nog in bijzonder onderwijs gekregen hebben 2 jaar geleden. Nu zou dat geen optie meer zijn met dat nieuwe M decreet ... Ik heb een lange weg afgelegd met Nio maar we krijgen nu wat zicht op alles ... Heb je vragen ... stuur gerust
melopee
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:04

Re: Groeten uit Costa Rica.... graag komen we in contact met ouders die een kind hebben met CP

Bericht door melopee »

Ik ben ook een mama met een zoontje van 5.5 jaar met CP. Hij zit niet in regulier onderwijs maar in T3 in Belgie. Voor hem is regulier echt niet mogelijk en ik ben blij dat we hem nog in bijzonder onderwijs gekregen hebben 2 jaar geleden. Hij krijgt kiné, ergo en logo in school.

Nu zou dat geen optie meer zijn met dat nieuwe M decreet ... Ik heb een lange weg afgelegd met Nio maar we krijgen nu wat zicht op alles ... Heb je vragen ... stuur gerust
Plaats reactie