Pavor nocturnus dreumes 16 maanden

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Barbabella
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2016, 17:04

Pavor nocturnus dreumes 16 maanden

Bericht door Barbabella »

Gister na onderzoek de diagnose van de kinderarts gekregen.
Inmiddels nacht 13 erop zitten en nu nacht 14 in.

Voor ons erg schakelen geweest omdat we in de veronderstelling waren dat onze kleine vent flinke pijn had.
Maar toch ook herkenning omdat hij niet echt echt te bereiken is, er is geen echt contact. Ook al kijkt hij wel en lijkt te wijzen en vraagt om zijn Aapje.

Heftig vinden we het wel. Gemiddeld duurt het zo'n anderhalf uur voordat hij eruit komt. En al die tijd flink aan het gillen, overstrekken en om zich heen aan het maaien. Nu we weten wat het is afgelopen nacht natuurlijk anders gereageerd op hem.
Eerst geprobeerd te laten liggen maar een kwartier later toch eruit gehaald.
Rustig blijven en met hem mee bewegen en zachtjes tegen hem zingen leek het iets minder erg te maken. Alsof hij daar ergens in zijn bolletje wel herkenning en iets van geruststelling vind door onze stem.
Duidelijk is dat wat we eerst deden om hem proberen te troosten en pijnstillers geven etc geen of het tegenovergestelde effect hebben.

Wat we nu anders doen is hem in bad en daarna insmeren met olie en naar bed, hopen dat dat iets meer rust gaat geven.

Heeft iemand nog tips voor ons? Kunnen we echt niks doen om hem te helpen?
Zouden we hem dan echt moeten laten liggen? Ik vind anderhalf uur wel erg lang..
De informatie de we hebben gekregen vanuit het ziekenhuis spreekt over een paar minuten tot een half uur. Zou al zoveel schelen als we daar heen zouden gaan.
Misschien uiteindelijk toch hem vlak van te voren wakker maken, als de tijd nu hetzelfde zou worden. De eerste week was het veel later in de nacht en nu lijkt het vroeger te worden, schrijven nu ook de tijd op.

Hopend op wat handvatten!
Rozenhart2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2016, 20:13

Re: Pavor nocturnus dreumes 16 maanden

Bericht door Rozenhart2012 »

Hoi, ik wil zeggen dat anderhalf uur niet lang is is, ik heb een zoontje van 31/2 en die heeft momenteel ook iedere dag een aanval en sommige ook van anderhalf uur of uur. Ik weet nu een paar maanden wat het is maar ik denk dat hij het ook al langer heeft. Hij is ook vanaf al een slechte slaper geweest van 1x naar tig x. Het is erg vermoeiend omdat ik,er oom bij werk, en sta ook op instorten. Ik heb een man maar meestal komt het toch op mij neer. Ik hoop dat het ooit over gaat maar nu nog ff weinig vertrouwen ondanks dat ze zeggen dat het tot hem. 6 jaar duurt. Groetjes Bianca
Barbabella
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2016, 17:04

Re: Pavor nocturnus dreumes 16 maanden

Bericht door Barbabella »

Hallo Bianca,

Wat naar dat jullie zoon er al zo lang last van heeft.
Kan me voorstellen dat je op instorten staat. Het is ook hartstikke vermoeiend en heftig om mee te maken, heel herkenbaar.
Ondanks dat je er weinig vertrouwen in hebt duim ik toch dat het snel bij jullie zoon overgaat.

En anderhalf uur is vreselijk lang, veelte lang. Ook onze kinderarts heeft aangegeven dat, hoewel inderdaad onze zoon niet de enigste is waarbij dit voorkomt, dit wel een extreme vorm is van nachtangst. En de aanvallen bij de meeste kinderen niet zo lang duren. Het is ook niet voor niks dat je zo uitgeput bent dit moet je niet onderschatten.
Zijn jullie hiervoor al bij een kinderarts geweest?

Hier lijkt momenteel, afkloppen, het te helpen om er echt niet heen te gaan. We lopen op onze tenen want hij word al wakker van het blaffen van de hond of doorspoelen van de wc (terwijl hij eerst overal doorheen sliep). En als hij last van nachtangst krijgt gaan we niet naar hem toe, en zorgen we dat alles donker en stil is.
De laatste paar nachten duren ze nog maar een kwartier, wat vond ik het moeilijk om hem alleen te laten maar het scheelt zoveel in heftigheid van de aanval. Zodra wij in de buurt zijn, licht in de gang aan gaat, zijn deur open gaat op alles reageert hij en maakt het erger. Om over hem aanraken of tegen hem praten maar niet meer te spreken.
Hou mijn hart wel vast, momenteel laatste weken van mijn zwangerschap van de tweede en ben bang dat het huilen van een baby de nachtangst zal triggeren en ook weer heftiger zal worden omdat je dan niet zo snel kan zorgen dat het stil is.

Blijf wel hopen dat het toch voor die tijd over gaat.
Rozenhart2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2016, 20:13

Re: Pavor nocturnus dreumes 16 maanden

Bericht door Rozenhart2012 »

Ik loop bij een kinderarts maar heb nu een second opinon aan gevraagd in het wkz dus ff dat afwachten.
Ik kan hem niet alleen laten want hij komt zelf zijn bed uit en loopt het hele huis door. Loop nu ff in de ziektewet zat er ff doorheen. Hopen dat het bij allebei snel overgaat. Succes groetjes Bianca
Plaats reactie