benigne externe hydrocefalus???

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
lovebeebs
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015, 12:00

benigne externe hydrocefalus???

Bericht door lovebeebs »

Hallo allemaal, ik heb een vraag ik loop met mijn zoontje van 17 bij de kinder neuroloog in alkmaar omdat hij best een fors hoofd heeft, na een mri scan zei dr neuroloog dat er niks aan de hand was en ons geen zorgen hoefde te maken er zat alleen wat meer vocht in hoofdje :o Dit voelde voor ons helemaal niet geruststellend, hij zou nog een keer met een heel team naar de foto's kijken, waarop hij mij een week later opbelde dat zn status is gewijzigd en er met zn allen over een zijn dat het benigne externe hydrocefalus is. Ik had hier nogal wat vragen over, maar bijna geen 1 vraag kon ie exact goed beantwoorden! Mijn zoontje slaat geregeld tegen zijn hoofdje en op zijn oogjes en heeft een ontwikkelings achterstand, ook legt hij zijn hoofdje geregeld even neer! Wie herkent dit??????? De arts kwam met een antwoord ieder kind slaat wel eens tegen zijn hoofdje.. Ik hoop dat er ouders zijn die dit herkennen? Zelf denk ik erover om me te door te laten verwijzen naar een academisch ziekenhuis

Groetjes lea
vivian
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:33

Re: benigne externe hydrocefalus???

Bericht door vivian »

Hoi Lea,

Geen idee of je dit bericht nog leest, maar ik ben benieuwd hoe het nu met je zoon gaat?? Mijn dochter van nu 4 maanden heeft dit ook.
Plaats reactie