pinealiscyste

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
moedervankaya
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2015, 19:21

pinealiscyste

Bericht door moedervankaya »

Onze zoon van 7 is onlangs gediagnosticeerd met pinealis cyste. hij heeft hier, ondanks de beschrijvingen waarin staat dat het weinig tot geen klachten geeft, wel veel last van. Ik ben op zoek naar lotgenoten. ken jij, of ben jij iemend met een pinealiscyste? Ik zou heel graagvin contact komen met je. Tevens heb ik een facebook pagina aangemaakt met de naam pinealis cyste nederland. Ook via die weg kun je contact opnemen. Ik hoop snel van iemand te horen!
gast

Re: pinealiscyste

Bericht door gast »

beste moeder van kaya,

ik heb geen ervaring met een pinealis cyste, maar waar ik aan dacht kan het zijn dat hij last heeft van toegenomen druk in het hoofd? Ik las net dat dat ook kan voorkomen bij pinealis cyste omdat een cyste kan drukken op de derde hersenkamer. (daardoor kan hydrocefalie ontstaan) Mijn dochter had een tumor in haar kleine hersenen (een hele ander plek met andere klachten) en had veel last van hydrocefalie (waterhoofd) vanwege (uiteindelijk) blokkade van hersenvocht. (bij haar hele erge hoofdpijn, dubbelzien, last met lichtinval, veel vallen en overgeven)

Op deze site staat bij pinealis cyste overigens ook een aantal klachten genoemd.(hoofdpijn, zicht etc)

zijn jullie bij een academisch ziekenhuis?
moedervankaya
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2015, 19:21

Re: pinealiscyste

Bericht door moedervankaya »

Hallo,