neonatale meningitis

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
jedrotje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2015, 21:46

neonatale meningitis

Bericht door jedrotje »

Mijn zoontje heeft neonatale meningitis gehad, hieronder mijn verhaal.

Op 26 november 2014 is onze zoon geboren om 00:55uur. Het was een vlotte bevalling en hij is thuis geboren,zoals gepland. Hij was helemaal gezond en een apgar score van 9-10-10.
In de nacht van 29 november ging het helemaal mis.
mijn man had hem om 2:00 snachts getemperatuurd toen was alles nog goed hij had 37,4.
een half uurtje later had hij veel last van krampjes en heb ik hem weer verschoond en nog eens getemperatuurd, toen had hij 38,2. ik heb toen zn sokjes uitgedaan en zn mutsje af in de hoop dat hij te warm had gelegen. om 3:00 temperatuurde ik hem weer toen was het 38,4. ik heb toen meteen de verloskundige gebeld, die zij dat ik over een half uurtje maar nog eens moest temperaturen en haar weer terug moest bellen. om 3:30 weer getemperatuurd toen was het 38,6. ik heb naar haar gebeld en moest meteen naar het ziekenhuis. daar aangekomen was zn temperatuur al 38,8 het was toen 4:30. Hij reageerde toen al niet meer.
er werd meteen urine en bloed afgenomen en om 6:30 waren we op de medium care. daar kreeg hij een ruggenprik om hersenvocht af te nemen. helaas moesten ze dat 2x doen. daar reageerde hij ook nieteens meer op. ze startte meteen verschillende antibiotica's en ik ben toen naar huis gegaan want mijn man en andere zoon waren nog thuis.
zondag ochtend kregen we te horen dat hij hersenvliesontsteking had. en de dag erna hoorde we dat het een bacteriele hersenvliesontsteking was door de E.Coli bacterie. hij is toen verplaatst naar de high care.
In de loop van maandag reageerde hij weer en deed zn oogjes ook weer open. hij had wel veel pijn.
dinsdag moest hij opeens naar het sofia kinderziekenhuis naar de intencive care omdat ze dachten dat hij een epiletische aanval had gehad. hij kreeg naaldjes in zn hoofd tussen zn schedel en huid om te kijken of het nog eens gebeurde en moest daar 24 uur blijven. ook kreeg hij een echo van zn hersens, deze is in de loop van de weken ook herhaald. alles was gelukkig goed en hij mocht woensdag weer naar het maasstad naar de medium care.
Hij moest 3 weken blijven omdat de kuur via het infuus moest worden gegeven. hij heeft 2x een lange lijn infuus gehad. de eerste was er na een paar uur alweer uit en de tweede heeft ook maar heel kort erin gezeten. hij kreeg toen gewone infusen in zn handje. helaas gingen die ook steeds lekken. alleen de laatste heeft 5 dagen gezeten.

Gelukkig heeft ons mannetje het overleefd, we dachten echt dat we hem kwijt waren. gelukkig waren we er heel vroeg bij.
hij moet nu nog een keer een echo van zn hersens maken en een paar gehoortesten doen. maar uit de eerste gehoortest (BERA) bleek dat er geen schade is aangebracht. en hij een prima gehoor heeft.

We hadden liever een andere start gehad en ook een kraamweek willen hebben, helaas is dat er niet van gekomen en schijnt het nu te lang zijn geleden dat hij is geboren dus hebben we ook al bijna geen visite gehad. dat doet mij wel zeer. wel bellen als het slecht gaat, maar niet komen als het weer goed gaat. helaas zijn sommige mensen zo. in ons geval de meeste mensen.
Wij zijn tenminste heel erg blij dat we onze zoon weer bij ons hebben en als echt gezinnetje met zn viertjes van elkaar kunnen genieten.
Hij is vandaag 7 weken oud, de tijd vliegt. hij is alweer zo groot en je mist zoveel als hij 3 weken in het ziekenhuis ligt. ook al kwam ik 3x per dag.
Hopelijk houd hij er niks aan over maar dat moet de tijd uitwijzen. we zouden goed moeten opletten of hij alles gaat kunnen wat een ander ook kan, maar dat geeft niet, als hij maar bij ons blijft.

We gaan volgende week eerst verhuizen, naar een mooie eensgezinswoning en uit deze kleine flat. ik heb het gevoel dat ik dan pas een nieuwe start kan maken en misschien ook eens kan huilen na alles wat er is gebeurd.
En natuurlijk genieten van me 3 mannen thuis.
chase
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:22

Re: neonatale meningitis

Bericht door chase »

Wij zitten nu in hetzelfde schuitje alleen is het bij onze zoon na twee weken terug gekomen. En zitten we nu op de high care. Hoe gingen jullie om met de onzekerheid? Ik weet me geen houding meer te geven
Plaats reactie