Kortsluiting in de hersenen?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Dmd

Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door Dmd »

Een vriendje van ons van net 2 jaar valt constant op zijn hoofd zo ineens. Het lijkt wel alsof hij soms kortsluiting in zijn hersenen heeft. Hij word snacht ook ineens huilend wakker. Zijn voorhoofd is aan twee kanten dik en bont en blauw van al dat vallen. Vorige keer stond hij op handen en voeten en ineens viel hij op zijn hoofd. Hij loopt ook zo door bij bv de trap.

(Weet niet of dit erbij hoort maar voor de zekerheid) Zijn rechterlong is kleiner dan de linker (wat andersom hoor te zijn) en zijn hart zit niet zoals bij ons meer links maar hij zit ook meer aan de andere kant.
Zijn borstkas steekt ook wat uit.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat zijn moeder ermee aan moet? Zijn moeder is al hopeloos en de dokters willen geen scan doen ivm straling.
anoniem

Re: Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door anoniem »

Nee geen idee. Maar laat de moeder weer contact zoeken met huisarts en zich laten doorverwijzen naar kinderarts of kinderneuroloog om dit verder uit te zoeken! Zijn er al onderzoeken geweest als EEG? Overigens kan ook besloten worden tot een mri, en dat werkt met niet met straling! Is wel belastend want een klein kind van 2 moet onder narcose ivm stilliggen en er is een (soms lange) wachttijd voor mri!
Gast

Re: Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door Gast »

Ze hebben nog geen scans gedaan bij hem. Ze vinden dat een kind nou eenmaal snel valt. Ze vergeten alleen dat dat ook wel eens een symptoom kan zijn. Want waarom valt hij zo ineens steeds. En dan zijn hoofd bont en blauw.

De moeder gaat het navragen of het mogelijk is een verwijzing te krijgen maar kleine hoop.
sasroo
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2012, 20:28

Re: Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door sasroo »

Ik zou echt aandringen op een consult bij de kinderarts. Lijkt mij wel waardevol om een EEG te maken.
S.H.

Mama van 3, waarvan de jongste (4 jr) epilepsie heeft (MIE)
Gast

Re: Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties ik heb het doorgegeven en nu maar afwachten wat ze gaan doen.
gast

Re: Kortsluiting in de hersenen?

Bericht door gast »

Hoe gaat het nu? Ik ben erg nieuwsgierig want ik heb zelf ook klachten van vallen, maar bij mij is het steeds erger geworden en nu zijn het soort epileptische aanvallen. Alleen kunnen ze niks vinden waardoor ze nu zeggen dat ik het fake. Ook ik heb de longen en het hart andersom zitten, al mijn organen zitten in spiegelbeeld.
Plaats reactie