kind 8 maanden te klein hoofd

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Rvl82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2023, 23:13

kind 8 maanden te klein hoofd

Bericht door Rvl82 »

Hoi allemaal, ik heb een zoontje die nu momenteel 8 maanden oud is. Mijn zoontje is geboren op 15-02-2023.
Op 08-08-23 is geconstateerd dat zijn hoofd uit de grafiek loopt. Hierdoor moesten wij contact opnemen met de kinderarts. Er zijn een aantal onderzoeken gedaan. Er is met een echo gekeken of de schedelnaden open of dicht zijn. Alle naden zijn open behalve de voorschedelnaad. Deze is met 2-3 maanden dichtgegroeid. Er is ons verteld dat dit geen probleem is en dat het vaker gebeurd.

Op 03/04/23 (6,5 week oud) is mijn zoontje ziek geworden. Hij heft de parecho virus gehad. Dit is zeer gevaarlijk voor baby's onder de 3 maanden oud. Het kan een hersenvliesontsteking veroorzaken. Mijn zoontje is door meerdere artsen onderzocht (in totaal 2) met als conclusie dat zij vermoeden dat hij geen hersenvliesontsteking heeft gehad. Ik twijfel daar nog aan. Hij krijste enorm bij het verschonen. De artsen zagen dat de koorts snel afliep naar een normale temperatuur en dat hij heel werd snel beter. Vanuit daaruit hebben zij de conclusie getrokken dat het geen hersenvliesontsteking is. In totaal waren wij 2 dagen in het ziekenhuis.

Verdere informatie: Zijn gewicht en lengte is ook licht afgebogen maar niet schokkend. Ontwikkeling gaat goed. Hij kan al kruipen en probeert al wat te praten. Hij haalt de mijlpalen van zijn leeftijd.

Hoofdmetingen:
21-03-2023 : 36,2cm
06-06-2023 : 40cm
08-08-2023 : 40,8cm
06-10-2023 : 41,8cm

Vervolgstap is dat er een MRI scan. Hier ben ik en mijn vriendin op tegen vanwege de straling wat wellicht schadelijk kan zijn . We weten het echt niet meer. Wat moeten wij doen? Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?
Ik en mijn partner maken echt enorme zorgen om hem. We lezen de gekste dingen op internet en ik hoop dat iemand ons kan helpen in deze forum. Alvast enorm bedankt!
timothyferriss
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2023, 06:16

Re: kind 8 maanden te klein hoofd

Bericht door timothyferriss »

Natuurlijk is het begrijpelijk dat jullie zorgen maken over de straling van de MRI-scan. Het is belangrijk om met jullie kinderarts te praten over jullie zorgen. De kinderarts kan jullie meer informatie geven over de risico's van de scan en jullie helpen om een beslissing te nemen.
More information here: My Singing Monsters autistic test
jesse99
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2023, 09:58

Re: kind 8 maanden te klein hoofd

Bericht door jesse99 »

U moet open en eerlijk zijn over uw angsten met betrekking tot blootstelling aan straling.
Plaats reactie