Sepsis met s aurius 12 jarige , bacterie nog actief in rug?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Zon2081
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2023, 11:12

Sepsis met s aurius 12 jarige , bacterie nog actief in rug?

Bericht door Zon2081 »

Goedemorgen

Mijn kind is 3 maanden terug met spoed opgenomen met een sepsis. Hierbij een spondylicitis in een rugwervel.
6 weken met een infuus met antibiotica behandeld.
Alles leek goed...bloed schoon en rugpijn weg.
Nu 5 weken na het stoppen met de antibiotica zijn de rugklachten toenemend aanwezig.
Aankomende week staat er een spoed mri gepland. Bloedwaarden waren goed.
Nu begreep ik dat de bacterie die dit heeft veroorzaakt ( s aurius) een vrij hardnekkige bacterie is en soms in het bot achterblijft omdat de antibiotica daar moeilijk komt.
Ik maak me erg veel zorgen.
Ik heb me aangemeld op dit forum in de hoop misschien iemand te treffen die hier ervaring mee heeft ( al hoop ik dit voor niemand natuurlijk)
Ik maar me vooral zorgen om de prognose.

Groetjes Zon
Marisole
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2023, 06:50

Re: Sepsis met s aurius 12 jarige , bacterie nog actief in rug?

Bericht door Marisole »

Sepsis sufferers frequently receive treatment in a hospital's intensive care unit. As quickly as possible, doctors use antibiotics to treat it. To keep their blood pressure and blood oxygen levels at acceptable ranges, many patients require IV fluids and oxygen.
Play game octordle free!
Plaats reactie