Welke medicijnen migraine aanvallen?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
MaaikeV85
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2019, 14:18

Welke medicijnen migraine aanvallen?

Bericht door MaaikeV85 »

Beste allemaal,

Onze dochter (9 jaar) heeft al 5 jaar last van migraine.
In het begin hielp een paracetamol zetpillen nog, daarna ibuprofen 200 mg (nurofen), nu zitten we al aan tabletten van 400 mg ibuprofen. Ik vind het helemaal niet fijn om het haar te geven, en als ik de aanval te laat opmerk werkt dit niet eens meer optimaal. Iemand tips qua medicijnen?

Groetjes Maaike.
Aran1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2023, 05:16

Re: Welke medicijnen migraine aanvallen?

Bericht door Aran1968 »

Het spijt me te horen dat uw dochter al zo lang last heeft van migraine. Het is belangrijk om met een medisch professional te praten over de specifieke situatie van uw dochter en om advies te vragen met betrekking tot medicatie en behandelingsopties.
Daarnaast kunnen er niet-medicamenteuze strategieën en levensstijlveranderingen zijn die kunnen helpen bij het verminderen van de frequentie en intensiteit van de migraineaanvallen. Dit kan onder andere het identificeren en vermijden van triggers omvatten, het handhaven van een regelmatig slaappatroon, het beoefenen van ontspanningstechnieken en het aanpassen van de voeding.
Plaats reactie