Zoontje van 6 jaar al heel lang ontlastingsincontinentie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Anne/BM'16
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2023, 08:59

Zoontje van 6 jaar al heel lang ontlastingsincontinentie

Bericht door Anne/BM'16 »

Gevraagd, ervaringen en tips en vooral het wegnemen van mijn gevoel dat er geen uitzicht is op verbetering.

Mijn zoontje had als baby al last van obstipatie. Tot bloedens toe harde ontlasting. Na bezoek huisarts Forlax voorgeschreven gekregen. Het hielp enigszins met harde ontlasting. Kreeg wel last van gasvorming en maagzuur. (omdat hij hier nog een luier droeg, niet kunnen constateren of zijn darmen en spieren goed werken).
Toen hij 1 werd zijn wij (zijn ouders) gescheiden. Dit heeft natuurlijk niet bijgedragen aan de situatie, gezien er geen goede samenwerking was qua signalering.
Mijns inziens is de obstipatie altijd gebleven. Discussies over voeding en regelmaat en niet durven poepen op het toilet brachten mij destijds nergens. Ook de wens om met hem naar de Poeppoli te gaan kreeg ik destijds niet voor elkaar (toestemming van vader heb je nodig). Toen hij naar school ging had hij erg vaak poep en plas ongelukjes, dit werd door school gezien als zindelijkheid problemen, terwijl het naar mijn mening daar totaal niks mee te maken had. Er was 'iets' niet oké. Toch braaf alle stappen doorlopen. Met stickers alles. Zonder enig resultaat. Inmiddels had hij zichzelf aangeleerd om de ontlasting op te houden waardoor hij maar 1 keer week poept en dan ook echt mega drollen. Tussendoor vaak last van overloopdiaree. Met zwemles had hij moeite met zinken/duiken. Had 'te veel drijfvermogen'. Zo vaak ontlastingverlies ook tijdens het zwemmen, vele toestanden. Zonder bijval van anderen kon ik mij alleen wenden tot het sociaal wijkteam en een kinderbekken&bodemfysio. Na vele gesprekken die mijn zoontje heeft gehad met het sociaal wijkteam op school werd geconstateerd dat er geen angst was voor het toilet of psychische problemen als gevolg van de scheiding en geen reden tot verwijzing kinderpsycholoog. Ondertussen Bekken&Bodem Fysio. Daar begin je weer opnieuw, houding toilet, voeding, etc. Eigenlijk als wat je al wist (door zelfonderzoek) en ook deed werd geadviseerd. Maar weer meer Forlax gaan geven. Zonder enig resultaat. Het in de broek poepen en inmiddels ook plassen werd steeds erger. Op allerlei plekken. Enorme schaamte om toe te geven een vieze broek te hebben, tot zelfs het ontkennen daarvan, ondanks mijn 'zachte aanpak'.
Nu ook vader het probleem begon te erkennen eindelijk de verwijzing voor de poeppoli gekregen. Maar door veel daar over te lezen ben ik bang dat ook dat weinig uithaalt.
Er klopt gewoon iets niet, dat voel ik, maar wat. Ik ben radeloos en wanhopig ondertussen. Je hebt geen idee wat dit doet met mijn zoontje en zijn sociale contacten en activiteiten die we willen ondernemen. Op sport kan hij niet. Spelen bij kinderen is lastig. Uitjes zijn een hele uitdaging. Luiers dragen is een no go voor hem. Dus verzamelen van emmers met boxers vol poep in de voorweek zetten is hier al een 'normaal' geworden. Ik hoop zo dat iemand mijn verhaal herkend en zegt dat er misschien wel een stip op de horizon is voor hem. Dit kan toch niet langer zo doorgaan. Plus handvatten kan geven als hopelijk het traject gestart wordt in Augustus bij de poeppoli van Isala Zwolle.
gadrarelta
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2023, 06:01

Re: Zoontje van 6 jaar al heel lang ontlastingsincontinentie

Bericht door gadrarelta »

How to convert YouTube video and audio to MP3? Yes very easy, First you need this site: getmp3 . Then you need to click and type in the keywords or address of the video you like in the box so you can instantly see it there. Then select the quality you want and then click on the download button. Eureka, the video is ready. I highly recommend this platform.
Sessood
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2023, 07:31

Re: Zoontje van 6 jaar al heel lang ontlastingsincontinentie

Bericht door Sessood »

I have no idea. :D
Marilian
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2023, 03:49
Locatie: New york
Contacteer:

Re: Zoontje van 6 jaar al heel lang ontlastingsincontinentie

Bericht door Marilian »

Simply click on the video you like and either type in its address or keywords into the box to see it immediately. The next step is to choose the desired quality before hitting the download button.
Plaats reactie