groeiende schedelbreuk

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
mfp
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012, 19:19

groeiende schedelbreuk

Bericht door mfp »

hallo,
Ben nieuw op het forum, en heb direct een onderwerp over het volgende geplaatst:
Ons zoontje van twee heeft sinds enige tijd een "bultje" ter hoogte van de haargrens aan de voorzijde van het hoofd, dicht bij de slaap. Dit "bultje" is gevuld met liqoid (vocht) en verandert van grootte: dan weer klein dan weer groot. Nu ben ik doorgestuurd naar de neurochirurg, omdat de dokter het sterke vermoeden heeft dat ons zoontje een durascheur opgelopen heeft n.a.v. een trauma (val of stoot).
Zijn er ouders hier waarvan de kinderen dit ook hebben, en zoja, zou ik dan mogen vragen hoe een behandeling verloopt/kan verlopen bij de neurochirurg?
Over ongeveer twee weken kan ik terecht bij de arts, maar in de tussentijd wil ik zoveel mogelijk info vergaren, zodat ik ook weet waar de dokter over praat, en zodoende ook gerichte vragen kan stellen zo nodig.
Zou het enorm waarderen als iemand mij verdere info kan verschaffen, of zijn/haar ervaring met mij wil delen....
LLL
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2020, 08:40

Re: groeiende schedelbreuk

Bericht door LLL »

Hallo,

Ik zie dat je dit bericht in 2012 geplaatst hebt en er helaas geen reacties op zijn gekomen?
Ons dochtertje van 4,5 maand heeft ook een groeiende breuk, ze zijn er nav een MRI, paar weken na het ongeval achter gekomen. We krijgen komende week meer te horen van de neurochirurg.
Ben dus erg benieuwd naar het verloop van jouw verhaal, of wellicht andere ervaringen?
Plaats reactie