Reflex Anoxic Seizure

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
patje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2019, 15:27

Reflex Anoxic Seizure

Bericht door patje »

Hallo,
Wie is er nog meer bekend met kinderen die veel last hebben van reflex anoxic seizures?
Onze dochtertje van bijna 2 valt eigenlijk altijd flauw bij een val of stoot op haar hoofd. Ik merk dat we hierdoor steeds voorzichtiger worden in klimmen/zwemmen en dergelijke. En dat ik haar niet zomaar maar bij andere wil laten.
Het lijkt daarnaast ook steeds erger te worden, ze heeft het nu laatst ook al 1x gehad gewoon omdat ze te hard moest huilen en te weinig ademde (ze noemen het niet voor niks ook wel de white breath holding spell)
Ik weet dat het in principe weinig kwaad zou moeten doen, mits ze beetje goed begeleid word (op zij neerleggen, zorgen dat ze veilig ligt zonder eten in de mond). Maar toch lijkt het me niet heel goed voor zo'n klein meisje. Gelukkig is ze geen aansteller en gaat ze vrij snel daarna ook alweer lekker spelen.

Ben vooral op zoek naar lotgenoten om eens te hebben over bijvoorbeeld hoe om te gaan met school, sporten e.d. in de toekomst.
Nathaliejacobse
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2022, 18:17

Re: Reflex Anoxic Seizure

Bericht door Nathaliejacobse »

Hallo,

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jou en je dochter gaat? Komt het nog vaak voor?
Nathaliejacobse
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2022, 18:17

Re: Reflex Anoxic Seizure

Bericht door Nathaliejacobse »

Mijn zoon heeft dus breath holding spells wat soms overgaat in een epileptische aanval. Ik ben zoekende naar ouders die in een soortgelijke situatie zitten om te vragen hoe hun hier mee om gaan.
Plaats reactie