Pavor nocturnus / night terrors ook bij middagslaap?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Sanne_vz

Pavor nocturnus / night terrors ook bij middagslaap?

Bericht door Sanne_vz »

De ‘aanvallen’ die mijn zoontje ervaart, komen erg overeen met wat ik lees over Pavor nocturnus.

Ik heb alleen 2 onduidelijkheden: past dit beeld ook bij zijn jonge leeftijd en kunnen night terrors ook na middagslaapjes voorkomen?

Sinds dat mijn zoontje nog maar een paar weken oud was, herken ik de beschreven symptomen van Pavor nocturnus. Dit kwam enkele keren per week voor, overdag en ook s nachts. Incl zwaar overstrekken.
Daarna (tot z’n 1,5de ongeveer) verschoof dit naar de vroege ochtend, tussen 3.00 en 6.00 uur.
Nu past het beter in het geschetste plaatje van rond de 22:00/23.00 uur. Hij is nu 2,5 en de ene week of weken gebeurt het helemaal niet en de andere week 2-3x
Alleen heeft hij deze aanvallen ook gem. eens per week na een middagslaap. Vaak thuis waar het itt de opvang, erg rustig is.
Plaats reactie