Tenenloop

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Bloemqueen

Tenenloop

Bericht door Bloemqueen »

Ik weet niet of er al een berichtje over is maar vroeg me af of er mensen tips hebben voor een kind van 11 die op zn tenen loopt. We gaan al naar de fysio elke week en doen oefeningen voor het oprekken van de achillespees en de kuiten maar ik wil graag meer doen. De benen van mn zoon staan ook niet goed.

Meer mensen hier ervaring mee??
NLvR

Re: Tenenloop

Bericht door NLvR »

Mijn dochter van 6 doet dit ook. Het lijkt een aanwensel. Wij hebben nu 'binnen'schoenen gekocht (want bij schoenen doet ze het niet). Dit helpt wat.
A.s. dinsdag heb ik de eerste afspraak bij een kinderergotherapeut. Hopelijk kunnen zij nog wat tips geven.
Kellypauwels

Bericht door Kellypauwels »

Goedeavond,

Ons zoontje is net 2 jaar en hij gaat sinds kort ook heel erg op zijn tenen lopen, en ik vraag me ook af waarom? Vandaag was zo een dag dat het heel erg was, zelf met schoenen doet hij het. Aankomende week word ik gebeld door de fysiotherapeut van het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zal zeggen.
Jalíze2020

Bericht door Jalíze2020 »

Goedemorgen,
Is er al wat meer bekend over het tenenloop? onze dochter is 1,5 jaar oud; wil heel graag lopen, maar ze kan het niet omdat ze denken dat haar pees te kort is, bij beide voeten. Ze willen gaan gipsen maar ook hier zie ik een zwaar hoofd in. Ze loopt nu heel veel op der knieën, is een heel vrolijk kind en we zien niet echt dat er andere afwijkingen kunnen zijn vanuit de hersenen ( ook de neuroloog heeft dat bevestigd, wil haar wel in de gaten blijven houden ).
Sterkte met uw zoon.!

Kellypauwels schreef: 28 jan 2021, 21:32 Goedeavond,

Ons zoontje is net 2 jaar en hij gaat sinds kort ook heel erg op zijn tenen lopen, en ik vraag me ook af waarom? Vandaag was zo een dag dat het heel erg was, zelf met schoenen doet hij het. Aankomende week word ik gebeld door de fysiotherapeut van het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zal zeggen.
Bloempje92

Bericht door Bloempje92 »

Goede morgen,

Mijn dochter van 8 loopt ook op haar tenen, ook gewenning.

ze ging naar de fysio en leek te verbeteren. nu moeten we erop blijven letten maar vaak doet ze het nog steeds.
wanneer ze een dag veel op haar tenen heeft gelopen met ze dan ook weer een paar dagen de oefeningen doen.

maar oh wat haat ze het, die oefeningen is voor haar echt een straf. (maar hoe vaak we ook uitleggen dat het voor haar best wil is , ze blijft het rot oefeningen vinden0

Benieuwd of er andere mama en papa's ziijn die tips hebben om de oefeningen net wat leuker te maken.

mvg Bloempje
Lizette

Bericht door Lizette »

Hallo,
mijn zoon van 8 jaar loopt ook op zijn tenen.
Wat hebben we al gedaan:
Nacht spalken. -> geen problemen met zijn spieren.
Fysio therapie -> hij loopt voorbeeldig bij de therapeut. Tot we de deur uit zijn ;)
Manueel therapie -> er zat een kleine beknelling in zijn rug. niet bijzonder. los gemaakt zit nog steeds los (6 maanden geleden).
Kinderfysiotherapeut -> oefeningen en onderzoeken gedaan.
Vanmiddag had ik evaluatie met de kinderfysioterapeut. mn zoon loopt nog steeds op zijn tenen. niet altijd maar wel 80% denk ik.
Zij zegt motoriek is prima. sensorisch geen problemen. kuiten zijn niet overdreven gespannen. volgens haar is het zijn manier van enthousiasme uiten. Dus heel de dag enthousiast (ook als je naar bed gaat ? :?: ) hij heeft geen bewegingsbeperking.

Mijn zorgen zijn als hij op zijn tenen blijft lopen, hoe gaat het in de toekomst. er wordt gezegd als ze zwaarder zijn gaan ze vanzelf zakken. Maar dat weten we pas over een aantal jaren. Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog iets wat we kunnen doen??

Ik hoor het graag ben einde raad.
Plaats reactie