Onzeker

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Butterfly

Onzeker

Bericht door Butterfly »

Hallo allemaal, ik hoop op reacties en/of ervaringen. Mijn zoontje is onlangs 2 geworden. Bij de laatste controle op het cb, deed hij niet wat de arts wilde zien. Blokjes stapelen deed hij niet maar pakte hij aan en gooide het weg, hij praat nog niet maar brabbelt wel veel. Met de arts maakte hij geen contact. Met mij, papa en oma's doet hij dat wel. Tenminste wel oogcontact. Als hij iets wil dan pakt ie je hand om mee te lopen of komt ie met speelgoed naar je toe en kijkt je aan maar zegt niks, hij wil dan dat je zn speelgoed aanzet voor het geluid. De arts heeft hem doorverwezen naar de kinderarts. Die heeft hem ook gezien en weer doorverwezen naar het vto team. Het viel haar ( en ons ook) op dat hij zeer actief is, rent veel en is druk in de weer. Rent vaak dezelfde routes heen en weer. Speelt niet met speelgoed zoals zou moeten. Draait met speelgoed en voorwerpen in zn handen alleen maar rond en is er dan ook op gefocusst. Verder houdt ie van knuffelen en komt naar ons toe als hij ergens bang voor ons. Reageert niet op zijn naam maar vind wel dat hij dingen begrijpt, als ik vraag of ie mama handje vasthoudt of wil drinken of staan dan doet hij dat wel. Verder stopt ie veel dingen in zn mond vplgens de kinderarts hoort dat nog wel bij de leeftijd. Heeft er iemand ervaring met het vto team? herkent iemand misschien zijn kind in mijn verhaal? Ik denk nl zelf dat hij kenmerken van adhd en autisme vertoont. Ik hoop op reacties.
Plaats reactie