wat is dit? tics?epilepsie?of toch iets anders?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
mamavanj
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2012, 11:04

Re: wat is dit? tics?epilepsie?of toch iets anders?

Bericht door mamavanj »

Uit de 24-uurs eeg is gekomen dat het geen epilepsie is.

Het kan niets zijn maar het kan ook een vorm van ataxie zijn... Over 3 weken kunnen we weer terecht bij de neuroloog.
Chorea

Re: wat is dit? tics?epilepsie?of toch iets anders?

Bericht door Chorea »

mamavanj schreef:Uit de 24-uurs eeg is gekomen dat het geen epilepsie is.

Het kan niets zijn maar het kan ook een vorm van ataxie zijn... Over 3 weken kunnen we weer terecht bij de neuroloog.

Misschien een beetje laat, maar kan ook dit zijn: http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... chorea.php
Ik denk hieraan omdat ik hoor dat hij ook rap boos wordt en zijn hoofd laat hangen en schokjes heeft. Mijn dochter heeft ook deze ziekte.
Gast

Re: wat is dit? tics?epilepsie?of toch iets anders?

Bericht door Gast »

Chorea bedankt voor je reactie. Een aantal dingen komen inderdaad erg overeen.

Uiteindelijk hebben ze de diagnose benigne paroxysmale vertigo gesteld en shuddering attacks.

Deze diagnoses verklaren nog niet alle dingen. ... maar veel dingen zien we nu ook niet meer. (Hij is nu 3 jaar en 9 maanden)
Dystonie achtige dingen zien we niet meer. Wel heeft hij soms eeb stijf rechter been. De shuddering attacks zien we nog. De paroxysmale vertigo zien we nu ook niet meer maar deze kan terug komen als gewone migraine.
In de periodes dat hij veel aanvallen had ontwikkelde hij zich niet goed en was hij vaak verdrietig. Nu gaat het heel goed en heeft hij qua ontwikkeling alles ingehaald! Groeten mamavanj
Plaats reactie