zou dit epilepsie kunnen zijn? wie herkent dit...

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
mamavandreumes

zou dit epilepsie kunnen zijn? wie herkent dit...

Bericht door mamavandreumes »

Hallo,

Mijn zoontje wordt eind januari 2 jaar. Hij heeft nu 2x een 'aanval' gehad.

De 1e keer ging dit zo: Hij lag lekker te slapen en opeens hoorden wij een harde gil die door merg en been ging...we gingen naar hem toe en toen zagen wij dat zijn ogen naar boven gedraaid waren en zijn lichaam helemaal slap... wij zijn toen naar de huisartsenpost gegaan.. onderweg in de auto kwam hij weer bij. Bij de huisartsenpost kregen wij de diagnose: breath holding spell...

Vorige week aanval 2. Ik ging even bij hem kijken voor ik zelf ging slapen. Ik hoorde hem raar ademen/schokkerig. Ik ging naar hem toe om zijn speentje in zijn mond te doen. Opeens weer die keiharde gil (die we anders nooit hebben gehoord) en vervolgens weer dezelfde symptomen... draaien met de ogen, huilen..en het hele lichaam slap.

Maandag naar mijn eigen huisarts geweest en die denkt epilepsie. Dit omdat mijn vriend (vader van m'n kind) het ook precies hetzelfde had als kind.

Wat denken jullie? Zal het idd epilepsie zijn? En zo ja, welk type?
Alvast bedankt voor het meedenken,

vr gr... een bezorgde moeder
RJJ

Re: zou dit epilepsie kunnen zijn? wie herkent dit...

Bericht door RJJ »

Ik weet er verder weinig van af maar wil toch even reageren.
Je huisarts denkt aan epilepsie. Gaat hij dit nog onderzoeken? Ben je doorverwezen? Krijgt hij een EEG?

Sterkte verder! Het klinkt mij wel als epilepsie in de oren. Maar ik ben een leek! (zie mijn vraag een paar onderwerpen naar beneden)
mamavandreumes

Re: zou dit epilepsie kunnen zijn? wie herkent dit...

Bericht door mamavandreumes »

Dankjewel,

Ja we zijn doorgestuurd naar een kinderarts. Kunnen er morgen al terecht, dus dan horen we vast meer.... denk dat hij dan wel verder onderzoeken zal krijgen....
Plaats reactie