tracheamalacie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
proudmum2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:52

Re: tracheamalacie

Bericht door proudmum2 »

Hallo
ik ben op 6-12-2012 bevallen van een gezonde meid
direct na de geboorte was ze onrustig.nijdig met aanleggen en ze piepte met der adem
eerst dachten we dat hoort bij haar
tot dat ik me toch zorgen ging maken om dat piepen.ze rispt ook voeding op gooit der hoofd naar achter krijgt de hik na iedere voeding.ik dacht eerst aan reflux.
maar vandaag naar de huisarts geweest.ze blijkt dus tracheamalacie te hebben.volgens de huisarts en kinderarts vrij onschuldig en moet me geen zorgen maken maar ik maak mij wel zorgen.
hoe gaan jullie er mee om en groeien ze er echt overheen.hoe groot is de kans dat de adem stopt en ze stikt?

mvg proudmum2
ingelke

Re: tracheamalacie

Bericht door ingelke »

Hoi,

Onze dochter heeft ook tracheamalacie gehad. Had ook een piepende ademhaling (lag steeds met hoofd achterover geklapt), borstvoeding lukte niet en met flesvoeding kreeg ze zoveel lucht binnen dat ze snel verzadigd was en de voeding er ook weer snel uit kwam. Ze verslikte zich ook vaak.
Ons werd ook verteld dat ze hier overheen zou groeien en dat we niet bang hoefden te zijn. Maar doordat onze dochter steeds zwakker werd en extreem in gewicht terug viel, want ook sondvoeding hield ze niet binnen is er besloten om niet af te wachten maar er iets aan te doen. Middels een kleine ingreep, was ze binnen 2 dagen grotendeels van haar klachten af. Ik weet echter niet waarom ze het ene kindje erover heen laten groeien en bij een ander kindje besluiten voor een ingreep. Ik weet echter wel dat ik al die tijd bang ben geweest dat ademhalen op eens niet meer zou lukken en dat ze zou stikken Ondanks de geruststellende woorden van artsen.
Hopelijk groeit jullie kleine meid er snel overheen.
proudmum2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:52

Re: tracheamalacie

Bericht door proudmum2 »

Hoi

ze drinkt wel heel goed.borstvoeding lukte idd ook niet ze was nijdig en idd hoofd naar achter.
met de fles wordt ze opeens wel onrustiger als die bijna op is gaat dan veel lucht happen en krijgt dan de hik.ook komt er zo nu en dan wat omhoog wat ze niet prettig vind.
ik ben heel bang dat ze stopt met ademen..tis wel de luchtpijp die verzwakt is..
ik hoop echt dat het hierbij blijft en dat er niet meer bij komt.zoals minder groeien slecht eten en dergelijke

groetjes
Plaats reactie