kleine linker hersenhelft

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
riet

kleine linker hersenhelft

Bericht door riet »

Hallo,

Kan er mij iemand wat meer informatie geven omtrent volgende : uit een CT en NMR-scan blijkt dat de linker hersenhelft van ons dochtertje kleiner is dan de rechter hersenhelft. Momenteel merken wij dat zij vooral haar linkerhandje gebruikt. Rechterhandje is meestal in een vuistje gebald. Aan wat moeten wij ons nog verwachten ?
Gast

Re: kleine linker hersenhelft

Bericht door Gast »

Hallo,

mijn dochtertje van 10 maanden heeft juist een grotere linkerhersenhelft dan haar rechterkant. echter is de linkerkant meer beschadigd dan rechts. (met haar linkerhandje pakt ze, met rechts juist niet). als jullie kindje een beschadiging zou hebben aan haar rechterkant zou ze meer met links kunnen. en andersom ook. bij ons gaat dat ook niet op omdat bij ons dochtertje haar linkerkant meer beschadigd is en ze daarom met rechts meer had moeten doen maar dat doet ze juist niet. erg vreemd. zij heeft echter wel ernstige vorm van epilepsie waardoor zij rechts altijd meer spierspanning in haar lichaam heeft en dus ook een vuistje maakt met rechts. heeft jullie kindje misschien al een eeg of mri gehad?
clau

Re: kleine linker hersenhelft

Bericht door clau »

Ik zie dat bericht al zeer oud is, maar ik ben heel druk op zoek naar ouders met kinderen mrt dezelfde hersenafwijking als mijn zoon. Mijn zoon heeft een linker groter hersenhelft en hierdoor epilepsie. De hele dag door heeft hij last van epileptische activiteit die op dit moment met nog niet 1soort medicijn is te ondrukken. Ik weet dat niet een kind hetzelfde is, maar ik wil een beetje wrten wat wij kunnen verwachten voor de toekomst. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
cindydepotter

Re: kleine linker hersenhelft

Bericht door cindydepotter »

hallo
ik heb een zoontje van 14maand waarvan de rechterhersenhelft kleiner is.
is erbij een van jullie een oorzaak gevonden.
mijn zoontje had geen zuurstof te kort en het zit bij mijn weten ook niet in de familie.
de neuroloog weet het voorlopig ook ni wat de oorzaak is en ik vind er niet veel van terug op het internet.

groetjes fam de potter
Plaats reactie