wie iser bekend met dcd?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
mamavan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011, 09:54
Locatie: duiven

wie iser bekend met dcd?

Bericht door mamavan »

mijn zoontje van 8 jaar heeft dcd, graag zou ik met andere mensen in contact willen komen die hiermee bekend zijn.
groetjes
marielleschaapje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2011, 11:58

Re: wie iser bekend met dcd?

Bericht door marielleschaapje »

hallo ,
Ik ben marielle temmink en wij hebben een zoontje van 9 jaar en die heeft ook dcd. tegelijk heeft hij er ook adhd bij . we weten het pas sinds de zomervakantie. tot nu toe is er weinig aan te doen. veel fisio om de moteriek te stimuleren is tot nu toe de oplossing. Onze zoon heeft erg veel moeite met schrijven en de dagelijkse dingen. Ook zwemmen is moeilijk voor hem. Hij mag nu pas voor a afzwemmen na 2 jaar op zwemles te zitten.
Je mag altijd contact met mij opnemen ik heb ook hyves daarmag je me ook op zoeken ik heb ook een poos geleden gevraagd od iemand bekent is met dcd maar heb nog geen antwoordt van iemand gehad. Ik zou wel graag contact met U willen hebben. Ik heb hier wel meer op het forum staan dus zoek mij maar op . gr. marielle temmink uit dedemsvaart.
mamavanNenF

Re: wie iser bekend met dcd?

Bericht door mamavanNenF »

Hallo mamavan,

mij zoontje is ook 8 en heeft vorig jaar de diagnose DCD gekregen. Hij wordt behandeld (ergo, fysio en bewegingsagogie) in een revalidatiecentrum 1x per week.
Wij zijn bezig met het aanvragen van een cluster indicatie. Omdat mijn zoontje ook een vorm van autisme heeft, is het nog even kijken of hij het beste op zijn plek is op cl3 of cl4.

Buiten problemen in de motoriek heeft mijn zoontje vooral ook veel moeilijkheden met procesvaardigheden waardoor hij zelf erg moeilijk tot handelen komt.
Jaja

Re: wie iser bekend met dcd?

Bericht door Jaja »

Hallo Wij hebben ook een zoontje van bijna 4 met de diagnose DCD.
Ik ben ook allang aan het zoeken naar een forum waar we als ouders met elkaar
kunnen communiceren.
En tips over en weer kunnen geven.

Ik hoop dat hier te vinden?

Groeten Soraya
ukkie88

Re: wie iser bekend met dcd?

Bericht door ukkie88 »

Ook wij hebben een zoon van ruim 8 die bekend is met DCD en ADHD. Sinds januari zit hij niet meer op het regulier onderwijs maar op een cluster 3 school. Bijna niemand in onze omgeving snapt hoe het is om een kind met DCD te hebben. Zou het leuk vinden om mensen te vinden om ervaringen mee te delen.
sas

Re: wie iser bekend met dcd?

Bericht door sas »

hey ik heb een zoon rune en sinds deze week weten we dat hij dcd heeft
ik heb dan ook via facebook een groep opgericht om zo in contact te komen met andere ouders
dan kunnen we elkaar mss tips geven of gewoon steunen als het eens moeilijk gaat
kom gerust een kijkje nemen

de groep heet ouders van kinderen met DCD (dyspraxie)
je kan ook via mijn pafina gaan en das onder de naam saskia cools ik woon in oostende
Plaats reactie