epilepsie ten gevolge van een herseninfarct

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
biekske

epilepsie ten gevolge van een herseninfarct

Bericht door biekske »

Hallo allemaal,

onze dochter is nu twee weken oud en heeft al heel veel meegemaakt.
Ze is gezond ter wereld gekomen en twee dagen thuis geweest.
Ergens in die tijd heeft ze een herseninfarct gekregen waardoor ze epileptische aanvallen kreeg.

Herkent iemand deze situatie?
We willen graag in contact komen met ouders die ook zoiets meemaken of meegemaakt hebben
en we hopen dan te horen hoe jullie hiermee omgaan.

Op dit moment ligt ze nog steeds in het ziekenhuis. Ze krijgt medicijnen, luminal.
Het belangrijkste op dit moment is dat ze goed gaat drinken, dan mag ze naar huis.

We vragen ons natuurlijk af hoe dit thuis verder zal gaan, we hopen van lotgenoten praktische tips te krijgen.

Groetjes,
Bianca en Mario
Jordy (14 mnd ) en Aimy ( 2 wk )
Gast

Re: epilepsie ten gevolge van een herseninfarct

Bericht door Gast »

Hallo Bianca en Mario,

Wij hebben zelf een zoon van 8 jaar.Bij zijn geboorte heeft hij ook een herseninfarctje gedaan wat in de frontaalkwab zat .

Als je met vragen zit je mag me altijd mailen.

Veel sterkte. ;)
Groetjes.
biekske

Re: epilepsie ten gevolge van een herseninfarct

Bericht door biekske »

hoi hoi!
Hoe is jullie zoon nu? Merk je nog wat aan hem? Welke hersenfuncties zaten in zijn beschadigde hersendeel?
Bij aimy, in het dieper beschadigde deel, zit de motoriek. Dit wordt moeilijker overgenomen door de gezonde hersencellen en ze kan misschien uitval rechts krijgen. Ze weten niet of dit zichtbaar is als ze gaat lopen, of alleen als ze gaat rennen ofzo.

Ook heeft ze daarnaast nog de epilepsie. Heeft jullie zoon dit ook erbij door het infarct? En is er bij jullie een oorzaak uitgekomen waardoor het is gebeurd? Ze hebben bij ons tot nu toe nog niets gevonden....

Bedankt alvast voor je reactie, je zit nu met zoveel vragen dat het fijn is om te weten hoe het met andere kinderen is gegaan en nu gaat.

Groetjes, bianca
Gast

Re: epilepsie ten gevolge van een herseninfarct

Bericht door Gast »

Hallo Bianca,

Het is moeilijk om het alllemaal te typen.maar ik zal je mijn e-mail adres geven en dan kan je me privé contacteren.
sallyschellens@hotmail.com

Vele groetjes, en breng je graag op de hoogte met al je vragen.

Veel sterkte Sally. ;)
Plaats reactie