virale zenuwontsteking?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Julie

virale zenuwontsteking?

Bericht door Julie »

Hallo,

Mijn dochter heeft sinds ruim een week last van haar arm. het is geleidelijk gegaan: vorige week donderdag begonnen en afgelopen woensdag (dus bijna 1 week later) gebruikte ze haar arm helemaal niet meer. We zijn naar de huisarts gegaan die ons direct doorverwees naar de kinderneuroloog. Zij heeft bloedonderzoek uitgevoerd en een rontgenfoto laten maken. Uit het bloedonderzoek kwam verhoogde witte bloedcellen en een hoge bezinking. de neuroloog stelde vervolgens de diagnose van een virale zenuwontsteking. We moeten komende week terugkomen omdat ze mijn dochter graag onder controle houdt. Ze gebruikt haar armpje weer iets meer maar ontziet het zeer zeker nog steeds.

Wat mij enigszins verontrust is dat ik weinig zoekresultaten krijg als ik op google 'virale zenuwontsteking' typ. Daarnaast is iedereen in onze omgeving wel wat verontrust, de huisarts is er allerminst gerust op en ook de kinderneuroloog was duidelijk niet helemaal zeker van haar diagnose afgelopen week.

Mijn dochter is 14 maanden en is bijzonder vaak ziek. vaak longontsteking, veel buikgriep, oorontsteking, ze heeft last van bloedend tandvlees etc etc.
Ze is ook onder controle van de kinderarts die in april algemeen bloedonderzoek uitgevoerd heeft en voorgesteld heeft buisjes te laten plaatsen om te beoordelen of dat iets doet in het ziekbeeld. die buisjes hebben gnigszins geholpen (geen oorontsteking meer) maar ze blijft veel ziek en vooral van die vreemde dingen. geen standaard kinderziektes.

Ik hoop eigenlijk op reacties die mijn verhaal herkennen en tips hebben. moet ik nu staan op uitgebreider onderzoek of is dit wel 'normaal' voor een kind?

alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Plaats reactie