Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Davy80

Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door Davy80 »

Beste forum-leden:

Wij zijn Miranda en Davy, woonachtig te Tongeren en trotse ouders van Chloé, nu 4maanden oud. Het begon allemaal met K&G, Chloé volgde de curve van de hoofdomtrek helemaal niet. zij zit dik boven de normale waarden. Aldus doorverwezen naar de kinderarts die hetzelfde vaststelde. Dr. Gielen heeft foto's en een echo van ons meid haar hoofdje laten maken.

Blijkt dat er teveel vocht rond de hersenen zit en eveneens in de hersenkamers. Eergisteren op haar verzoek een CT laten maken. Nog altijd te veel vocht, meteen gebeld naar Gasthuisberg en nu hebben we 12 juli een afspraak met prof Lagae.

Zijn er nog ouders die hetzelfde meegemaakt hebben met hun kindje, we weten zelf niet goed wat we ervan moeten denken ...

Groetjes van ons :)
marielleschaapje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2011, 11:58

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door marielleschaapje »

ik zou eens vragen of het geen stofwisselingsziekte ofzo kan wezen want onze dochter kreeg ook naar een paar maand een vegroot hoofd en na 8 maand ontdekten ze dat ze een stofwisselingsziekte heeft.
sterkte bij alles en ga op je gevoel af enals je het te lang wachten vindt kun je via je verzekering aanvragen of het eerder kan.
Gast

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door Gast »

Ik ben natuurlijk geen dokter maar ik zou eens polsen naar de het cowden syndroom. Een groter hoofdje hebben is daarvan een teken .
Gast

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door Gast »

Hoe is het voor jullie afgelopen?
gvanseventer
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010, 12:00
Locatie: purmerend

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door gvanseventer »

Davy80 schreef:Beste forum-leden:
Hoi Miranda
Waar ik aan denk is de ziekte van Cowden en niet aan dat andere
Want daar denken ze gauw aan als ze een groter hoofje hebben
hartelijke gr
gerard

Wij zijn Miranda en Davy, woonachtig te Tongeren en trotse ouders van Chloé, nu 4maanden oud. Het begon allemaal met K&G, Chloé volgde de curve van de hoofdomtrek helemaal niet. zij zit dik boven de normale waarden. Aldus doorverwezen naar de kinderarts die hetzelfde vaststelde. Dr. Gielen heeft foto's en een echo van ons meid haar hoofdje laten maken.

Blijkt dat er teveel vocht rond de hersenen zit en eveneens in de hersenkamers. Eergisteren op haar verzoek een CT laten maken. Nog altijd te veel vocht, meteen gebeld naar Gasthuisberg en nu hebben we 12 juli een afspraak met prof Lagae.

Zijn er nog ouders die hetzelfde meegemaakt hebben met hun kindje, we weten zelf niet goed wat we ervan moeten denken ...

Groetjes van ons :)
Greet
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:55

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door Greet »

Hoe is het met jullie dochtertje?
mama
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:52

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door mama »

hey ik heb zoontje van bijna 4 jaar oud en hij werd 2 jaartjes geleden geopereerd hij had te veel vocht in de hersenen waardoor het enorme druk in de hersenen gaf, hij heeft nu een drainage dat van zijn hersenen zo naar zijn buik gaat. bij mijn zoontje hebben ze nooit iets abnormaal opgemerkt als baby tot hij plots ziek werd en dat hij direct moest geopereerd worden en er een grote vraagteken was of hij het ging halen of niet...
gvanseventer
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010, 12:00
Locatie: purmerend

Re: Te groot hoofdje, baby 4mnd !

Bericht door gvanseventer »

Greet schreef:Hoe is het met jullie dochtertje?
hallo
Ik zelf heb de ziekte van cowden!!

Ik wil je als je dat wilt wel uitleg geven hoe het met mij is gegaan ??

groet gerard
Plaats reactie