zoontje 8 maanden hersenvliesontsteking

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
debby01
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2010, 00:16

zoontje 8 maanden hersenvliesontsteking

Bericht door debby01 »

Hallo,
Mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft 3 weken geleden een hersenvliesontsteking gehad. Hij heeft op het IC gelegen en is op dit moment zeer waarschijnlijk doof. Het was een vreselijke tijd die zeker zijn sporen heeft nagelaten. Gelukkig is hij er nog en lijkt hij op dit moment doof. Wat er in de toekomst gebeurt zal moeten blijken. We zijn doorverwezen naar het audiologisch centrum voor een goede gehoortest, daar wachten we nu op. Het kan zijn dat hij in aanmerking komt voor implantaten, CI's.
Zijn er mensen die hetzelfde meemaken of hebben gemaakt?
w.

Re: zoontje 8 maanden hersenvliesontsteking

Bericht door w. »

Hoi Debby
Vanochtend werd ik getipt door een vriendin die in jouw bericht ons 'verhaal' herkende, en idd krijg gewoon kippenvel van herkenning! Ook onze zoon was 8,5 mnd toen hij een (pneumococcen) meningitis kreeg, en bleek na maanden van onderzoek enerzijds geheel doof en aan de andere zijde nagenoeg doof. 7 maanden na de meningitis krijg hij links een ci en een jaar later (of zo) kreeg hij rechts een hoorapparaat. Onvoorstelbaar hoeveel onderzoeken, logopedie etc we de afgelopen jaren hebben doorlopen, maar het is het meer dan waard! Onze zoon spreekt abn met nauwelijks fouten door zijn slechthorendheid (natuurlijk zijn we gestart met Nederlands ondersteud met gebaren), wat we nooit voor mogelijk hielden! Hij zit in het reguliere onderwijs (is inmiddels 6 jaar) en heeft recent 2 zwemdiploma's gehaald. Tegenwoordig zeggen we wel eens; hij is alleen maar doof!
Geen idee of je er iets aan hebt. Besef ook best dat het niet altijd zo loopt zoals het bij ons is gelopen, maar een positief verhaal in zware tijden moet ook prettig zijn om te lezen... Mocht je vragen of zo hebben, ze zijn welkom. Hopelijk kun je ook terecht bij je audiologisch centrum of zo. Wij zijn destijds echt super begeleid!
Wen

Re: zoontje 8 maanden hersenvliesontsteking

Bericht door Wen »

Hoi Debby,

Jeetje wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug. Het is een vreselijke ziekte hersenvliesonsteking. Ik heb een paar jaar gewerkt met een jongetje dat meervoudig beperkt is geworden na een hersenvliesontsteking.
Dit heb ik toen ook verteld aan de osteopaat van mijn zoontje en deze osteopaat heeft gezegd dat je hersenvliesontsteking "terug vindt" in het hele lijf en adviseerde mij de ouders te adviseren om naar een osteopaat te gaan. Dus ik wilde dit ook even aan jou vertellen.
Misschien heb je er wat aan (niet voor zijn gehoor maar wel om de spanning uit bepaalde lichaamsdelen te halen).

Sterkte.

Groetjes Wendy
Plaats reactie