Dermoïde fistel, iemand ervaring mee?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Lisette
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020, 06:50

Dermoïde fistel, iemand ervaring mee?

Bericht door Lisette »

Hallo allemaal,

ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een dermoïde fistel.

Mijn zoontje van net 1 jaar heeft vanaf zijn geboorte af aan een plukje haar op zijn neus groeien. De dermatoloog in ons regionale zkh heeft mij vorig jaar afgewimpeld als overbezorgde moeder, want het waren maar een paar haartjes.
Eind mei van dit jaar ontstond er een bult naast zijn neus/oog, die niet veel later ineens vuurrood was. Op dat moment is het balletje gaan rollen voor verdere onderzoeken en blijkt dat plukje haar niet zo onschuldig te zijn. Dat is dus een dermoïde fistel, die mogelijk richting de hersenen groeit.

We hebben vanmiddag een gesprek om de uitslag van de CT-scan en MRI te bespreken. Wat de route gaat worden, hoe ver de fistel gaat en welke operatie op welke termijn uitgevoerd zal moeten worden.

Daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen.
Plaats reactie