Mysterieuze Ritmische bewegingen (zelf stimulatie aanvallen)

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Misz
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2023, 20:07

Mysterieuze Ritmische bewegingen (zelf stimulatie aanvallen)

Bericht door Misz »

Beste

Mijn dochter heeft al een hele weg afgelegd in haar 1 jarig bestaan. 1 ding blijft hangende en ik maak mij er zorgen over.

Sinds ze 6 maand is maakt ze rare ritmische bewegingen vanuit haar onderrug/ bekken en benen. Soms houdt hm ze haar hoofd ook echt schuin als ze dit doet.

De dokter kan het niet plaats ook de osteopaat of kine niet.

Ze heeft er precies ook last van en de frequentie wordt hoger en hoger. Vroeger deed ze het vooral in de eetstoel en autostoel nu ook al als ik ze op mijn arm draag.

Ik las al over zelfstimulatie aanvallen maar ik heb er toch mijn twijfels over. Ik vind ook nergens een filmpje om het te kunnen vergelijken.
Saradb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2023, 10:35

Re: Mysterieuze Ritmische bewegingen (zelf stimulatie aanvallen)

Bericht door Saradb »

Hallo,
Dit doet mij denken aan mijn dochter. Ze doet dit voornamelijk in haar autostoel en kinderwagen. Ze is nu ondertussen 2 jaar geworden en ze doet dit van ongeveer haar 1 jaar. Het is inderdaad zelfstimulerend gedrag.
Plaats reactie