Zelfstimulatie baby

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Anna

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Anna »

Beste ouders,

Een jaar of twee geleden heb ik een bericht geplaatst over onze dochter die ook 'last' had van zelfstimulatie aanvalletjes. Inmiddels is ze 4 jaar en doet ze het heel af en toe nog in haar bedje. Nu ze oud genoeg is, kan ik haar vragen waarom ze het doet. Met een big smile vertelt ze dan dat ze het fijn vindt! Ik wilde dit nog even met jullie delen zodat het, wie weet, geruststelling geeft als je zelf een kleine baby hebt die dit doet, maar nog niet kan praten. Eens zat ik ook in de rats hierover, maar nu weet is dus dat het echt onschuldig is en onze meid het juist fijn vindt.

Liefs Anna
emlichheimer
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2011, 15:22

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door emlichheimer »

Dag Anna!

Dat is fijn te horen. :D

Ons meisje is bijna 6 nu en doet het ook nog steeds, al is het maar heel af en toe. Wij hebben het idee dat zij het vooral doet als ze "stress" heeft. Aangezien wij niet met ons meisje kunnen communiceren, blijft het voor ons gissen waarom ze het doet.
Nana
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:24

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Nana »

Hai,

Zijn momenteel mama’s Die meer advies hebben over zelfstimulatie.
Niemand lijkt te weten wat er Met ons dochtertje is maar denk zelf dat het zelfstimulatie is.
Hopelijk kijken er nog mensen naar de Berichten.

Liefs een radeloze mama
Soes2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2019, 22:27

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Soes2019 »

Nana schreef: 06 dec 2018, 16:17 Hai,

Zijn momenteel mama’s Die meer advies hebben over zelfstimulatie.
Niemand lijkt te weten wat er Met ons dochtertje is maar denk zelf dat het zelfstimulatie is.
Hopelijk kijken er nog mensen naar de Berichten.

Liefs een radeloze mama
Hoi,

Ik weet niet of je nog naar de berichten kijkt maar vroeg mij af of je al inmiddels weet wat je dochter heeft?
Ik heb vandaag een bericht geplaatst over Benigne myoclonieen" mijn dochter van bijna 3 maakt sinds een week onwillekeurige ritmische bewegingen EEG heeft uitgewezen dat er geen afwijkingen waren en dus geen epileptische aanvallen maar wel onschuldig is. Dus was benieuwd naar jouw verhaal en of je dochter er nog last van heeft?
Liefs ook van een radeloze moeder.
Benny
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2019, 12:11

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Benny »

Beste Mamaloe,

Onze zoon heeft geen diagnose. Denk je als je mijn post lees dat het daar op lijkt.

De topic heet: Epilepsie onbekend wisselend per dag - Diagnose onbekend

Groeten Benny
Nana
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:24

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Nana »

Soes2019 schreef: 10 mei 2019, 14:48
Nana schreef: 06 dec 2018, 16:17 Hai,

Zijn momenteel mama’s Die meer advies hebben over zelfstimulatie.
Niemand lijkt te weten wat er Met ons dochtertje is maar denk zelf dat het zelfstimulatie is.
Hopelijk kijken er nog mensen naar de Berichten.

Liefs een radeloze mama
Hoi,

Ik weet niet of je nog naar de berichten kijkt maar vroeg mij af of je al inmiddels weet wat je dochter heeft?
Ik heb vandaag een bericht geplaatst over Benigne myoclonieen" mijn dochter van bijna 3 maakt sinds een week onwillekeurige ritmische bewegingen EEG heeft uitgewezen dat er geen afwijkingen waren en dus geen epileptische aanvallen maar wel onschuldig is. Dus was benieuwd naar jouw verhaal en of je dochter er nog last van heeft?
Liefs ook van een radeloze moeder
Laatst gewijzigd door Nana op 16 mei 2019, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nana
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:24

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Nana »

Soes2019 schreef: 10 mei 2019, 14:48
Nana schreef: 06 dec 2018, 16:17 Hai,

Zijn momenteel mama’s Die meer advies hebben over zelfstimulatie.
Niemand lijkt te weten wat er Met ons dochtertje is maar denk zelf dat het zelfstimulatie is.
Hopelijk kijken er nog mensen naar de Berichten.

Liefs een radeloze mama
Hoi,

Ik weet niet of je nog naar de berichten kijkt maar vroeg mij af of je al inmiddels weet wat je dochter heeft?
Ik heb vandaag een bericht geplaatst over Benigne myoclonieen" mijn dochter van bijna 3 maakt sinds een week onwillekeurige ritmische bewegingen EEG heeft uitgewezen dat er geen afwijkingen waren en dus geen epileptische aanvallen maar wel onschuldig is. Dus was benieuwd naar jouw verhaal en of je dochter er nog last van heeft?
Liefs ook van een radeloze moeder.
Hi mama

Ik ben toevallig weer op zoek naar handvaten.
De neurologen hebben vastgesteld dat het zelfstimulatie is of hoe zij het noemde een stereotiepe. En dus verder niet schadelijk. Alleen weten wij niet wat wij moet e doen in de periodes dat ze het heel veel doet. Verder ook geen tips en tricks. Ze doet het nog steeds meer zitten nu in een periode waar ze het extreem veel doet. Gedurende de hele dag. Ik ga even kijken naar de term die jij benoemde! Is dit hetzelfde?

Ik hoor het graag,

Groetjes
Nana
Marielle85
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:04

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Marielle85 »

Ik weet niet of dit topic nog actief is maar wij sinds een paar dagen een beetje radeloos.
Onze dochter van 4 heeft vermoed ik ook een vorm van zelfstimulatie. Al vanaf haar 2e levensjaar, door de huisarts zijn we doorgestuurd naar de kinderneuroloog omdat de huisarts aan epilepsie denkt.
Nu in afwachting van de oproep van het ziekenhuis.

Ik zou het raar vinden als het epilepsie is want soms zijn de “aanvalletjes” de gehele dag door.
Tijdens zon aanvalletje verkrampt ze zich helemaal, heeft een zware ademhaling en haar ene been kruist over het andere been. Daarnaast is ze soms wat afwezig.
Wat me zorgen baart: waarom doet ze dit?
Als ik het vraag zegt ze: dat moet maar meer krijg ik er niet uit. Daarnaast vraag ik me af of ze het onder controle heeft of juist niet.

Vanmorgen ging ze bijvoorbeeld drinken pakken uit de koelkast, gaat vervolgens met het pakje drinken in haar hand op de grond liggen verkrampen, staat daarna weer op, loopt naar de keukenla om een pakjeshouder te pakken, staat dan bij de la ook te verkrampen, vervolgens loopt ze met dr drinken naar de bank en gaat daar zitten drinken en verkrampt weer. Het oogt niet ontspannen.

Iemand tips/ ideeën/ herkenbaar waar ik mee mag sparren?
emlichheimer
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2011, 15:22

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door emlichheimer »

Marielle85 schreef: 12 okt 2019, 15:42 Ik weet niet of dit topic nog actief is maar wij sinds een paar dagen een beetje radeloos.
Onze dochter van 4 heeft vermoed ik ook een vorm van zelfstimulatie. Al vanaf haar 2e levensjaar, door de huisarts zijn we doorgestuurd naar de kinderneuroloog omdat de huisarts aan epilepsie denkt.
Nu in afwachting van de oproep van het ziekenhuis.

Ik zou het raar vinden als het epilepsie is want soms zijn de “aanvalletjes” de gehele dag door.
Tijdens zon aanvalletje verkrampt ze zich helemaal, heeft een zware ademhaling en haar ene been kruist over het andere been. Daarnaast is ze soms wat afwezig.
Wat me zorgen baart: waarom doet ze dit?
Als ik het vraag zegt ze: dat moet maar meer krijg ik er niet uit. Daarnaast vraag ik me af of ze het onder controle heeft of juist niet.

Vanmorgen ging ze bijvoorbeeld drinken pakken uit de koelkast, gaat vervolgens met het pakje drinken in haar hand op de grond liggen verkrampen, staat daarna weer op, loopt naar de keukenla om een pakjeshouder te pakken, staat dan bij de la ook te verkrampen, vervolgens loopt ze met dr drinken naar de bank en gaat daar zitten drinken en verkrampt weer. Het oogt niet ontspannen.

Iemand tips/ ideeën/ herkenbaar waar ik mee mag sparren?
Marielle,

heb je mijn filmpje gezien op een van de eerste pagina's?
Ike64
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2019, 15:30

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door Ike64 »

Ik weet me echt geen raad. Ik woon toevallig in de Oekraïne. Hier weten ze er helaas niks van. Er werden allerlei diagnoses vastgesteld. Van wormen to darmkramp. Gelukkig is mijn vrouw naar lang zoeken op het internet er achter gekomen wat het eigenlijk was. Ik geloof dat wij helaas het probleem hebben, dat mijn dochter het overdreven veel doet. Ze begint als ze wakker wordt en ze doet het zelfs in haar slaap. Ik ben de tel kwijt geraakt. Ze doet het wel meer dan 100 keer op een dag. Ze wordt er ook wakker van. Ze slaapt slecht. Maar ik moet wel zeggen, dat het een lieve meid is van 13 maanden.
Plaats reactie