Zelfstimulatie baby

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
emlichheimer

Re: Zelfstimulatie baby

Bericht door emlichheimer » 28 dec 2019, 21:46

Ike64 schreef:
23 dec 2019, 18:51
Ik weet me echt geen raad. Ik woon toevallig in de Oekraïne. Hier weten ze er helaas niks van. Er werden allerlei diagnoses vastgesteld. Van wormen to darmkramp. Gelukkig is mijn vrouw naar lang zoeken op het internet er achter gekomen wat het eigenlijk was. Ik geloof dat wij helaas het probleem hebben, dat mijn dochter het overdreven veel doet. Ze begint als ze wakker wordt en ze doet het zelfs in haar slaap. Ik ben de tel kwijt geraakt. Ze doet het wel meer dan 100 keer op een dag. Ze wordt er ook wakker van. Ze slaapt slecht. Maar ik moet wel zeggen, dat het een lieve meid is van 13 maanden.
Ons is verteld dat het tijdelijk is, en de ervaring leert dat dit ook zo is. Ons meisje heeft periodes dat ze het nooit doet, maar ook periodes dat ze het constant doet. We laten haar, ze voelt zich er schijnbaar prettig bij.
Het is ook niet tegen te houden.

Ike64

Bericht door Ike64 » 29 dec 2019, 10:40

Wat fijn voor je dat je dochter er niet zo veel last van heeft. Ben echt wel een beetje jaloers op je. Mijn dochter slaapt er echt slecht door. Ze heeft het net 37 keer gedaan voor het slapen gaan. Wij als ouders zijn blij als we 3 uur in een nacht kunnen slapen.

emlichheimer

Bericht door emlichheimer » 29 dec 2019, 11:33

Ike64 schreef:
29 dec 2019, 10:40
Wat fijn voor je dat je dochter er niet zo veel last van heeft. Ben echt wel een beetje jaloers op je. Mijn dochter slaapt er echt slecht door. Ze heeft het net 37 keer gedaan voor het slapen gaan. Wij als ouders zijn blij als we 3 uur in een nacht kunnen slapen.
Je hebt een PB!

Mikkey_123

Bericht door Mikkey_123 » 19 mei 2020, 14:56

Hallo,
Graag wilde ik ook ons verhaal delen.
Onze dochter (bijna 9 maanden) heeft nu al bijna 2 maanden last van zelfstimulatie aanvallen. Het begon met heel af en toe en inmiddels lijkt is alsof ze het bijna heel de dag doet.
In het begin heb ik in mijn familiekring en bij de opvang navraag gedaan, niemand wist wat t was en zeiden allemaal dat het waarschijnlijk onschuldig is. Uiteindelijk zijn we toch naar de huisarts geweest, hij gooide het op obstipatie. Ook al gaf ik direct aan dat mijn dochter geen last heeft van een verstopping (poept altijd minstens 1 a 2 keer per dag) kreeg ik lactulose mee en raadde hij aan dit een week te proberen.
Zoals je al kunt raden heb ik de lactulose maar 2 dagen de kans gegeven en stopte ik er weer mee omdat je geen verschil merkte en ik er niet in geloofde als oplossing. Daarna hebben we het een tijdje uitgezeten maar toen ze het steeds vaker en langer ging doen heb ik contact gezocht met het consultatiebureau. Dit ging via een chat gezien zij dicht zijn (Corona tijden), via de chat heb ik alles uitgelegd en filmpjes gestuurd. Desondanks gaven zij aan het advies van de huisarts toch op te volgen en de lactulose 1 a 2 weken te geven. Dit heb ik net geen week volgehouden. Nadat ze een heel weekend aanvallen had ( ik noemde dit altijd 'persen', omdat ik niet wist wat t was) heb ik de huisartsenpost gebeld en mochten we langskomen. Hier een ander huisarts getroffen en ik hoopte doorgestuurd te worden naar een kinderarts. Dit gebeurde niet, deze huisarts gaf aan om te stoppen met de lactulose als dat niet werkte maar dat het toch waarschijnlijk obstipatie is dus haar conclusie was om over te gaan op andere flesvoeding (Omneo). Dit hielp natuurlijk ook niet en na 2 dagen heb ik nogmaals contact opgenomen met het consultatiebureau via een e-mail waarbij ik hun verzocht heb een kinderarts naar de filmpjes te laten kijken.
Gelukkig belde de kinderarts mij een paar dagen later met het verlossend woord dat het absoluut géén obstipatie is maar zelfstimulatie aanvallen betreft en geen kwaad kan.... hoe opgelucht ik was! Met name de bevestiging dat mijn moedergevoel heel de tijd juist was.
Ik moet zeggen dat we het heeeel moeilijk vinden om haar zo te zien, vooral ze nu vaak erbij gaat huilen. Tegenwoordig doet ze het ook in haar slaap/ wordt ze wakker en krijgt ze aanvallen waardoor ze slecht slaapt. Onze dochter is zo'n vrolijke meid zonder deze aanvallen dus we hopen dat het snel weer over gaat!
Een bericht aan iedereen die dit ook ervaart... heel veel sterkte en hou je taai!

Plaats reactie