ontwikkelingsachterstand of odd ?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
icoontje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010, 21:14

ontwikkelingsachterstand of odd ?

Bericht door icoontje »

ik weet het even niet meer het gedrag van mijn zoontje 3,5 jaar wordt steeds vervelender .
hij heeft een ontwikkelingsachterstand en zit hiervoor op een kdc ,hiervoor heeft hij op het mkd gezeten
maar daar ging alles veel te snel voor hem ,hij werd er te kort gedaan . nu dus op kdc en daar gaat hij goed vooruit maar thuis is de situatie niet meer vol te houden , hij schreeuwd luisterd zelden , maakt dingen bewust stuk want hij laxht erbij , daagt mij en mijn partner uit door bv de tv kast tegen de muur te slaan ,kijkt dan naar ons en gaat lachen alsof hij het er om doet met avondeten al helemaal probleem want hij staat gewoon op en gaat spelen soms blijft hij ook wel zitten maar gaat dan gooien met zijn vorkje of gaat gillen als hij iets wilt wat niet kan hij kan dan zeer driftig zijn we zetten hem dan op de gang maar dit werkt niet echt straffen werkt niet . hij is ook bij een kinderneuroloog en heeft mri en lumbaal gehad maar hier is niets uit gekomen het lijkt net of hij aan het treiteren is terwijl hij heel goed weet wat hij doet
niemand kan ons iets zeggen , nou je de orthopedagoge zegt dat het de achterstand is maar hier schuilt volgens mij meer achter het is niet meer leuk thuis en de relatie tussen mij en mijn partner lijdt er enorm onder . ik ben klaar met alle hulpverleners die maar hun opvoedtips geven want niets werkt ja hij is peuter en heeft natuurlijk de peuterpuberteit maar dit heeft toch niets meer met peuterpuberteit te maken dacht ik zo. wie herkent dit ?
Gast

Re: ontwikkelingsachterstand of odd ?

Bericht door Gast »

Heel herkenbaar! Onze zoon was op die leeftijd net zo. Het enige verschil is dat hij geen ontwikkelingsachterstand heeft. Hij is inmiddels 6 jaar. In groep 1 ging het telkens fout en ging ik op een gegeven moment met kromme tenen naar school...wat heeft hij nu weer gedaan.
In groep 2 hebben we hem laten testen. Daar kwam ODD uit. Toch geloofde ik hier niet zo in. We zagen overeenkomsten maar toch ook verschillen.
We werden doorverwezen naar Accare in Groningen. Daar werd hij opnieuw getest. Hier kwam PDD-nos uit en het vermoeden van ADHD. Met medicatie, heel veel structuur en begeleiding is hij nu goed te hanteren. Tja ...er blijven wel situatie die lastig zijn. Maar niet meer vergelijkbaar met eerst!
Op school doet hij het heel goed. Thuis is hij wel bozer dan onze andere kinderen en die boosheid is heftiger. Hij blijft ook wel veel meer aandacht vragen.
Er zijn teams die kinderen vroeg testen maar ook vroege testen zeggen niet alles. Misschien is het toch een idee om met hem langs een kinderpsychiater te gaan. Of lopen jullie daar al? Wij zijn hier in ieder geval heel veel mee opgeschoten.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Sterkte ermee!!!
Plaats reactie