ODD

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
mamvanjona

ODD

Bericht door mamvanjona »

Wij weten sinds een kleine week dat onze zoon (bijna 7) ODD heeft.
Ik ben op zoek naar ouders in ongeveer dezelfde situatie...
wil graag ervaringen uitwisselen!
Ik heb met name veel moeite met de reacties van de omgeving
(ouders op school en schoonfamilie) er is veel onbegrip!!
Gast

Re: ODD

Bericht door Gast »

Hallo mam van Jona,

Wij hebben zelf een zoontje van 5 die afgelopen zomer het stempeltje ODD heeft gekregen. Er lopen ook nog andere onderzoeken waarvan we volgende week de uitslag krijgen. Heb je het forum http://www.12forum.nl/forum/error.php?ID=519&err=2 al gevonden? Weet niet zeker of de link werkt. Dit is een formu voor ouders van kids met ODD. Ook is er een boek over ODD met de titel: opstandig, dwars en driftig. Super goed boek, vooral ook voor de omgeving (eens uitlenen enzo...).
Ben erg benieuwd naar jullie situatie! Wil je meer weten mag je me gerust mailen aenwjonker@hotmail.com.

Groeten, Wieneke
monique39
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2009, 23:17

Re: ODD

Bericht door monique39 »

hoi , ook ik ben moeder van een zoontje van 5 jaar , ik weet sinds een week dat onze zoon odd heeft , ook ik zou graag ervaringen uit willen wisselen
Gast

Re: ODD

Bericht door Gast »

Hoi monique,

Hoe is het ermee? Sinds hoelang weet je dat je zoontje ODD heeft?
Je mag me wel mailen aenwjonker@hotmail.com.
Jouw zoon en de mijne zijn even oud.

Groeten, Wieneke
Roosje

Re: ODD

Bericht door Roosje »

Hoi,

onze dochter,van inmiddels 18 heeft ook ODD, die diagnse kregen we toen ze ongeveer 6 was. Later kwam er een diagnose borderline bij.
Het is een héle zware tijd geweest met haar, maar ook met de omgeving!!
opmerkingen die beginnen met:"je kunt haar toch gewoon..." kwamen me uiteindelijk echt de neus uit! :(
Ze is toen ze 15 was gesloten gezet in een jeugdgevangenis. Ja,...idd, een van die kinderen die na jaren op de wachtlijst te hebben gestaan op echte hulp het uiteindelijk niet meer aankonden, en toen werd dát als oplossing "geboden". Want echt aangeboden werd het niet, ze werd gewon opgehaald. Terwijl ze niets strafbaars had gedaan. (ja, regelmatig weglopen,spijbelen, enz.)
na 4 maanden daar was er eindelijk plek op een open setting waar ze 1,5 jaar gezeten heeft. Maar om eerlijk te zijn heeft ze daar ook niet echt therapie oid gekregen. lleen de schok van die gevangenis is zo grot voor haar geweest dat dát haar verandert heeft.
Inmiddels doet ze alweet een jaar begeleid kamerwonen, en gaat ze over een paar maanden echt op zichzelf. Ze doet op opleiding,loopt stage en zingt geweldig in een bandje! Voor het eerst sinds....de peuterschool....gaat het weer goed met haar, en ik ben ZOOO TROTS!!
En zo blij dat ze eindelijk weer lekker in haar vel zit!
Ik kan weinig goed advies geven over odd, het is iets heel erg naars, voor je kind, maar ook voor jezelf. Het heeft mij mijn huwelijk gekost en een hele hoop vrienden. (dat waren dan geen echte vrienden,...ok)
En ze zal altijd op zichzelf moeten blijven letten, ook wat de borderline betreft.soms trapt ze nog wel eens in de bekende valkuilen, en zet ze een keel op tegen me. Maar zoals het ooit was, zal het nooit meer worden!

Éen advies kan ik je wel geven: trek je niet teveel aan van jeugdzorg!! (als je daar bent aangemeld...)
Zij zullen de schuld steeds weer proberen op de ouders te schuiven wanneer ze er zelf niet uitkomen.
Laat je niet gekmaken door de omgeving,je eigen gevoel over je kind is altijd het beste!
En blijf 'm knuffelen, ookal ben je nog zo boos, ookal kan je 'm wel achter het bekende behang plakken...ik heb dat voor mijn gevoel een hele periode niet genoeg gedaan metmijn dochter, en daar tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van!
Laat 'm merken dat je er altijd vor 'm zal zijn, ook als hij schreeuwt en scheldt.

En uiteindelijk komt het wel weer goed, en worden ze volwassen,...
En gaan ze ineens nadenken..
Uiteindelijk, haha...

Veel sterkte en wijsheid.
Plaats reactie