Duizeligheid (schommelen), misselijkheid...

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Sem2013
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020, 11:01

Duizeligheid (schommelen), misselijkheid...

Bericht door Sem2013 »

hi allemaal, mijn dochter van 14 heeft regelmatig last van duizeligheid en is daarbij misselijk( geen draaiduizeligheid) ze kan het niet echt uitleggen ...i.i.g alsof ze op een schommelend boot zit zegt ze, gaat alle kant op i.p.v. 1 zijdige draairichting. Ze heeft al een langere tijd last van. Het is begonnen toen ze in groep 7 zat, maar toen was het met mindere maten. We zijn vaak bij de dokter geweest en die verwees haar naar het ziekenhuis. Daar hebben ze vaak bloed geprikt voor suikerziekte, bloedarmoede, hartfilmpje etc, . Ze dachten laag bloeddruk en moest veel zout eten, voor de rest konden ze niks vinden. Het is nooit echt weggegaan. We hébben zelf een bloeddrukmeter en daar kunnen we niet echt opmaken dat haar bloeddruk te laag is. Sinds anderhalve week geleden is het in één keer veel heviger geworden, ze kan dan niet eens lopen, dan moet ze in bed liggen (half met rugleuning omhoog)totdat het wat minder word. Ze wordt dan misselijk en krijg dan ook hoofdpijn. Ze is al een keer flauw gevallen. Als ze soms loopt en ze krijgt een aanval dan krijg ze ook zwarte vlekken voor haar ogen, dan begint het allemaal weer opnieuw.
Ik hoop dat iemand dit herkend en ons misschien wat advies kan geven...
Lauramilano
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2020, 22:49

Re: Duizeligheid (schommelen), misselijkheid...

Bericht door Lauramilano »

Hoi

Het lijkt een beetje op de ziekte van meniere

Ik zelf heb dit ook maar in lichte mate
Toen ik jonger was (nu zelf 33jaar) had ik er vaker last van
Dan kon het idd zijn dat ik wekelijks een “aanval” kreeg
Soms duurde het een uurtje
En soms de hele dag. Bij de hevigste aanvallen moest ik dan inderdaad de hele dag liggen of meerdere uren.
Het is bij mij ook begonnen rond mijn 14de
Ik heb op mijn 16de toen een soort “anti depressieve” gekregen.
Maar dan een hele lichte vorm.
Die er voor zou zorgen dat de balans tussen je oren hetzelfde bleef
Om het een beetje zo uit te leggen.
Ik moest deze wel enkel slikken als ik een “aanval” kreeg
Met dat ik ouder werd Zijn de aanvallen langer en langer weggebleven
Nu heb ik er (als ik geluk heb) 1 x per jaar eentje
En die is meestal niet zo heftig meer
Maar wel nog steeds HEEL vervelend
En idd moeilijk uit te leggen
Alsof je idd een beetje heen en weer zit te wiegen.

Pre historie: toen ik 8 jaar was “buisjes” laten plaatsen in de oren en mijn poliepen in de neus laten wegbranden(als het dat is wat daar in je neus zit)
Nog steeds gaatjes in mijn trommelvlies (mag niet diepzee duiken of duiken int algemeen)
En oorsuizingen dat wel erger wordt met de jaren. Maar nog steeds leefbaar.
Vroeger had ik ook vaak oorontstekingen of hevigere aanvallen als er een verkoudheid stond aan te komen. (Allemaal in verbinding met je oren)


Hopelijk hebben jullie rap een oplossing ! En kan ze net als ik hier rap mee leren leven.
Ik begrijp volkomen dat het voor zo een jong meisje kan lijken alsof je een beetje ligt te zeveren over je aandoening.
Heeft dan ook effectief 2 jaar geduurd voordat mijn arts me er iets voor wou geven. Of verder wou onderzoeken.
Sem2013
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020, 11:01

Re: Duizeligheid (schommelen), misselijkheid...

Bericht door Sem2013 »

bedankt voor uw reactie!
drewbinsky
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2023, 06:09

Re: Duizeligheid (schommelen), misselijkheid...

Bericht door drewbinsky »

ik raad u aan om contact op te nemen met een arts voor een professionele beoordeling van de symptomen van uw dochter en het verkrijgen van passend medisch advies.
More information here: ovo game blossom word game
Plaats reactie