School wilt zoon naar speciale school sturen

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Zuleyhasahin1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2019, 23:01

School wilt zoon naar speciale school sturen

Bericht door Zuleyhasahin1982 »

Beste, mensen van de forum

Ik ben een radeloos moeder van een zoon die 6jaar is,
Mijn zoon heeft ontwikkelingsachterstand en motoriek
Hij zit momenteel op regulier school die nu van hem af willen
Ik heb 2jaar met school overleg gehad in vergadering en heb
Me suf met de school meegewerkt.
We hebben intillengtie test gedaan een orthopodeeg van school
Heeft dit genomen, daaruit bleek een score van 55 lag.
Ik ben daar niet mee eens want mijn zoon is niet verstandelijke
Gehandicapt. Omdat hij motorische problemen heeft kan die
Dingen met hand niet goed doen en hij had ook een rechtse oog slechtziende en het is een moment opname.
Hij heeft van school ook een jaar begeleiding binnen de klas gekregen, deze waren echter studenten en staigeres die af en toe
Kwamen dus niet regelmatig hun afspraak aanhouden en komen
Deden ze niet de meiden waren 17,18jaar.
De begeleider werd stopgezet door de aanbidder inzowijs
Omdat zei een kleine voorruit zagen.
Ik heb de school aangegeven dat het geen professionele begeleiders waren en niet structureel en een slechtziende oog van me zoon maar de school wil niet meer meewerken en hebben een toelatingsbeleid voor speciale school aangevraagd die ik nu thuis heb en ze willen stoppen. Ik heb ook aangegeven dat ik niet akkoord ging met de intillegentie test,
Ik heb een advocaat ingeschakeld en die is nu bezig met bezwaar doen tegen toelatingsverklaring en tegen bestuur. Nou zijn wij uitgenodigd voor gesprek met bestuur en ze hebben ook juridisch iemand ingeschakeld en weet echt niet wat er zal gebeuren.
Mijn voorstel voor de school zal natuurlijk dat er een professionele begeleiding in zullen zetten zoals ambulante begeleider en afwachten voor groep 3 hij zit momenteel in groep 2. De intillegentie test is in februarie gedaan 10maanden terug
In mijn ogen en wat ik zie is mijn zoon veel ervaart en weet meer dan toen hij is op de school blij alleen is die afwachtend en rustig
Heeft iemand ook zo een probleem ervaring die met mij kan delen. Ieder ouder die denkt en weet dat zijn kind regulier school wel aan kan moet vechten de speciale school is niet altijd de oplossing in die speciale scholen zijn er andere kinderen met beperking en gedragsproblemen mijn zoon is beïnvloed baar en zal zeker hun gedrag nemen.

Afwachtend voor jullie reacties en hulp
Akillis1400
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2019, 01:09

Re: School wilt zoon naar speciale school sturen

Bericht door Akillis1400 »

Beste, mijn zoon heeft ook een motorische probleem door zijn dystonie, begon op zijn 9jaar, was in een gewone school, normaal doe ze alles om zo lang mogelijk het kind te laten in een gewone school, voor zijn ontwikkeling, de clb is op school geweest, een dossier gemaakt, een sociale medewerker van de mutualiteit, en de school zelf heeft hulp gevraagd voor ondersteuning van type 4,mijn zoon heeft 2jaar ondersteuning op school gehad van een juf uit het school met motorische beperking, 2x per week, aan zijn laatste jaar(6de)hebben we dan samen vergaderen, om te zien of het mogelijk was om in eerste middelbare in een gewone school te kunnen gaan, maar door zijn zware motorische problemen was niet meer mogelijk, en nu is mijn zoon voor zijn eerste middelbare in buso met motorische beperking, de school moet je wel helpen, zeker bij de clb gaan, zun moeten een dossier maken, en als ze vinden dat het kind nog altijd in een gewone school kan gaan, geven de clb niet hun akkoord, het een soort attest, grts
Plaats reactie