epilepsie en hallucinaties

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
margreet

epilepsie en hallucinaties

Bericht door margreet »

Hai!

Bestaat er ook epilpesie met als symptomen hallucinaties, en kan het zijn dat dit niet altijd zichtbaar is op het EEG? Mijn nichtje lijkt dat te hebben, maar ze hebben een EEG afgenomen, en daar is niets op te zien. MOet het altijd zichtbaar zijn op eeen EEG?

Groeten, Margreet
Gast

Re: epilepsie en hallucinaties

Bericht door Gast »

Op MRI-scan zie je meer. Zo hebben ze bij mn neefje Caverneus hemangioom ondekt en dat kan ook epilepsie veroorzaken en dat kun je alleen op MRI ontdekken.
Gast

Re: epilepsie en hallucinaties

Bericht door Gast »

Ja volgens mij wel. Mijn dochter heeft gewone epileptische aanvallen maar het komt ook voor dat ze gaat hallucineren. Volgens onze neuroloog kan dit inderdaad ook een vorm van epileptie zijn.
Wat betreft niet zichtbaar op een EEG ja dat kan, echter zal een neuroloog dan beslissen om een slaap EEG te laten maken dan wordt epileptie altijd zichtbaar. ( een kind wakker houden tot aan de EEG )
kind3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2010, 17:48

Re: epilepsie en hallucinaties

Bericht door kind3 »

epilepsie is een aandoening met mogelijk hallucinaties, dat heb ik wel ergens gelezen. Sinds mijn zoon's aanvallen heb ik zoveel in boeken zowel internet gelezen. Ik vind dit allemaal maar eng. succes
Laatst gewijzigd door kind3 op 14 sep 2010, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: epilepsie en hallucinaties

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie