migraine zoon 6 jaar

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
moniquex77
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2019, 09:11

migraine zoon 6 jaar

Bericht door moniquex77 »

Graag kom ik in contact met andere ouders die een kind hebben met migraine. Bij onze zoon zijn de klachten begonnen op 4 jarige leeftijd. Na hele malle molen in het ziekenhuis terecht gekomen op de hoofdpijnpoli/afdeling neurologie. Toen is de diagnose migraine gesteld. Hij was toen 5 jaar oud.
Onze zoon lijkt in de aanloop periode naar een migraine aanval meer prikkelbaar te zijn. Dit zorgt ook voor problemen op school. Wie herkent dit en wil ervaringen en tips delen? Alvast heel erg bedankt.
Groeten Monique
Bella2005!
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2022, 09:50

Re: migraine zoon 6 jaar

Bericht door Bella2005! »

Hoi,
Onze dochter is 13 jaar en heeft migraine ook vanaf 4 jarige leeftijd al. Ze zit nu op voortgezet onderwijs (regulier). We hebben veel problemen gehad met de basisschool.
Ik kan je handige tips geven. Maar ik zie dat ik reageer op een bericht van 2019.
Laat maar weten als ik je nog kan helpen.
Groetjes
Bella
MiekeMaitea
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2023, 16:55

Re: migraine zoon 6 jaar

Bericht door MiekeMaitea »

Hallo Bella,

onze dochter is 6 jaar en heeft ook regelmatig last van migraine. Zoals ik hier lees ook meestal voorafgaand met een prikkelende periode en ook een moeizaam schooljaar (eerste leerjaar) achter de rug. Welke tips zou je zoal kunnen geven?

Groetjes,
Mieke
Plaats reactie