Op zoek naar vergelijkbare verhalen reflux

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Leeuwtje90
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2019, 09:02

Op zoek naar vergelijkbare verhalen reflux

Bericht door Leeuwtje90 »

Hallo allemaal,

Mama van 2 lieve meiden die heel bezorgd is om de jongste (nu bijna 2) en weinig vertrouwen meer heeft in de kinderarts. Ik zal haar verhaal delen in de hoop op vergelijkbare verhalen/situaties en hoe zij afgehandeld zijn.

Na de geboorte van haar kwamen we al snel achter dat we een tevreden kindje hadden. Ze sliep veel en dronk redelijk.
Dat veranderde heel langzaam. Ze dronk niet zo veel als ze zou mogen, en huilde steeds een beetje meer. We gingen er van uit dat ze wellicht niet zo hongerig was als onze oudste. We hadden ons ingesteld op een heerlijke vakantie op het einde van mijn verlof maar die werd al snel een nachtmerrie. De hele dag huilde ze en dronk steeds minder tot bijna niets en buiten was het 30 graden. Dit had een opname tot gevolg. Na een week in het ziekenhuis hebben gelegen (toen 10 weken oud) werd er aan koemelkallergie gedacht omdat ze niet zichtbaar spuugde. Toch wilde ik maagzuurremmers hebben voor haar om reflux uit te sluiten. Ze deed het een beetje beter met nexium. Het vertrouwen in de melkfles was echter weg en is nooit meer echt terug gekomen. Met 4 maanden zijn we terug gekomen bij de kinderarts. Ze groeide verder goed. De kinderarts was er van overtuigd dat het met vastere voeding beter zou gaan. Met 8 maanden oud werden we weer verwacht. De kinderarts wilde dat we probeerde te stoppen met de medicijnen. Dit lukte nog niet. Met 10 maanden moesten we het weer proberen, weer zonder succes. Na telefonisch overleg met de kinderarts is besloten om met 12 maanden het weer te proberen. Lukte dit niet, zouden er verdere stappen volgen want dan zouden er meer dingen niet kloppen.
We deden weer een stopppging. Dit keer met succes leek wel. Ook haar gezondheid ging er op vooruit want ze was daarbij ook elke week ziek. Iedere virus of infectie liep ze op.

Het waren 4 topmaanden, een vrolijk kind wat lekker in haar vel zat en weinig ziek was. We dachten dat het over was.

Plots ging het ineens heel slecht met haar. Onze huisarts had zich vergist en zo zaten we bij de post snachts om te horen dat ze hand voet mond ziekte had en een verwaarloosde keelontsteking. Met medicatie duurde dit alles bij elkaar 3 weken. Goed ging het echter nog steeds niet. Ze krijste snachts alles bij elkaar maar alles zou genezen moeten zijn en we dachten helemaal niet meer terug aan de reflux. De huisarts wist zich geen raad en de kinderarts wilde ons niet ontvangen.
Er gingen een paar weken voorbij en we waren radeloos en in alle staten door de korte nachten. Er volgde nog een luchtweg infectie en we waren het zo beu. De huisarts vond het pech. Wij zijn daarna in contact gekomen met een medium (ook ik was sceptisch) die vertelde ons: pijn achter het borstbeen. Mijn eerste gedachte: het zal toch niet dat ze NOG STEEDS last heeft van reflux?
Om het uit te proberen gaf ik haar Gaviscon en we merkte direct een verschil. Met dit verhaal zijn we terug bij de kinderarts geweest. Die schreef weet Nexium voor zonder haar onderzocht te hebben en ze adviseerde Pre logopedie. Volgende afspraak over 6 maanden.
Ergens bekroop mij het gevoel dat het handelen van deze arts niet klopte. Eerst vertelde ze me dat als ze na haar eerste levensjaar nog medicijnen nodig had, ze verder onderzoeken waar de oorzaak lag en nu stuurde ze ons voor 6 maanden naar huis met de medicijnen. (Overigens werd een halve dosis voorgeschreven maar ze heeft echt de volle 15 mg nodig)

De afgelopen maanden heeft ze de medicijnen elke dag gehad maar we merkten ook direct verschil in de gezondheid. Er is geen week meer bij dat ze niet iets onder de leden heeft. Sommige dagen slaapt ze redelijk maar meestal zitten we snachts beneden met haar omdat ze alles bij elkaar schreeuwt, benauwd is en aangeeft dat ze graag wil drinken.
Vorige week was ze weer erg aan het rochelen en hebben we de huisarts bezocht. Die heeft alles nagekeken. Longen waren schoon maar toen hij in haar keel keek zei hij letterlijk: hier schrik ik van, Alles is rood en geïrriteerd van maagzuur.
Ook gaf hij aan dat Nexium de weerstand afbreekt en het geen wonder is dat ze veel ziek is.
Vreemd dat een huisarts dat vaststelde en dus wel de moeite neemt om eens in haar mond te kijken in plaats van de behandelend kinderarts die de moeite niet neemt en ons voor 6 maanden met nexium naar huis stuurt.
Als gevolg van deze afspraak hebben we gevraagd of de afspraak met de kinderarts naar voren kon worden geschoven. Het liefst zo snel mogelijk. Ze deden erg moeilijk maar de week erna zou kunnen.

Het lijkt mij overduidelijk wat er moet gebeuren en ik ben er huiverig voor. Het liefst zo snel mogelijk een operatie zodat deze ellende voorbij is, en ze niet elke dag pijn ervaart. Het handelen van de kinderarts, vind ik vreemd en ben er van geschrokken.

Ik hoop op reacties met vergelijkbare situaties en hoe deze zijn afgehandeld om zo meer te weten te komen hier over. We zijn lang genoeg van de domme gehouden. A.s. donderdag hebben we de afspraak met de kinderarts staan, hopelijk gaat ze zich goed inzetten voor ons anders gaan we snel voor een second opinion. Mijn meisje wordt bijna 2 en de pijn mag nu wel eens stoppen.
Skymis
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2019, 22:34

Re: Op zoek naar vergelijkbare verhalen reflux

Bericht door Skymis »

Wat heftig! En dat na 2 jaar nog steeds zo tobben. Ik hoop dat er nu meer rust in de tent is en minder angst en pijn. Hier ook aan het tobben met reflux. Je poot stijf houden en Je gevoel volgen...
Plaats reactie