BPV?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Mirjam88
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2019, 19:14

BPV?

Bericht door Mirjam88 »

Hallo allemaal,
Ik zal ons verhaal zo duidelijk mogelijk vertellen en hoop dat er iemand is die misschien een idee heeft wat er met onze dochter aan de hand is.

Vrijdagochtend (nu ruim drie weken geleden) werd onze dochter s’ochtends wakker. Het eerste wat ze zei is: ‘Papa en mama, ik ben heel erg duizelig!’. Mijn man heeft haar toen uit bed gehaald en vanaf dat moment werd ze alleen maar minder. Ze kon niet zelfstandig op haar benen staan en zwalkte erover. Ze begon te kokhalzen en te trillen. Ze was moeilijk te bereiken en deed voornamelijk haar ogen dicht. Om de zoveel seconden pakte ze haar hoofd vast en liet ze een schreeuw horen die door merg en been ging. Ze hield haar ogen stijf dicht en zei dat haar ogen pijn deden. Na deze ‘aanval’ (die een paar minuten duurde) viel ze in een diepe slaap. We zijn naar de huisartsenpost gegaan,maar ze konden niks vinden.
Helaas was het de ochtend er na hetzelfde verhaal.
We zijn op de spoedeisende hulp beland. De kinderarts dacht aan een vorm van epilepsie en liet een EEG van haar hersenen maken. Uit de EEG kwam niets, geen afwijkingen. Na die ‘aanvallen’ was zij ook weer volledig zichzelf en was er niets aan haar te merken en had ze nergens last van.
Bij ons bleef het knagen, omdat het niet één, maar twee keer was voorgevallen. De weken er na bleef het gelukkig rustig.
Sinds deze week begon ze te klagen over pijnlijke ogen. Hierdoor kon ze slecht slapen (soms duizelig) en werd ze ook s’ nachts wakker. Maar ook overdag had ze het er regelmatig over. Het doet dan pijn aan de binnenkant van haar ogen. Ze vertelde dat het te maken heeft met de overgang van licht naar donker. Het komt op wisselende momenten. Duurt een paar minuten en dan is het weer weg. Na ongeveer vier dagen werd het minder.
Nu breng ik haar net naar bed en begint ze weer over duizeligheid. Zodra het donker is of zij haar ogen dicht doet, begint alles te draaien. Hierdoor komt ze heel moeilijk in slaap.
Van de huisarts hebben we een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis. Wij maken ons zorgen, omdat we niet goed weten waar we het moeten zoeken. Nu lees ik net een stukje over Benigne paraxysmale vertigo.
We herkennen daar wel veel dingen in. Alleen het stukje over die pijnlijke ogen weer niet. Is er iemand die meer hierover weet of een ander idee heeft?
Wij horen het heel graag!
Miss C
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2019, 10:10

Re: BPV?

Bericht door Miss C »

Ik heb vertigo gehad. Ok ik ben volwassen en bij mij is het na enkele weken ook verdwenen. Bij mij lag het aan een schommelde bloeddruk. Veels te laag. Zou ook neurologisch van aard kunnen zijn geweest. Ik lees ook iets over het binnenoor. Laat het goed onderzoeken, hart, binnenoor, evt neurologisch.

Succes
Plaats reactie