geïsoleerde corpus callosum agenesie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
analanaia
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2019, 22:05

geïsoleerde corpus callosum agenesie

Bericht door analanaia »

Beste ouders,

in week 22 van mn zwangerschap werd er een corpus callosum agenesie gediagnosticeerd. Gelukkig blijken er geen verdere afwijkingen te zijn dus er is sprake van de geïsoleerde vorm.
Helaas kunnen artsen helemaal niet voorspellen hoe dit van invloed voor ons kindje zou zijn.
Ik ben ok zoek naar andere ouders met kinderen met dezelfde diagnose om te praten. Misschien dat dat ietsje kan helpen. De bevalling is begin april en behalve de diagnose is het en heel gewone zwangerschap. We hebben al en zoontje van 2. Hij is gezond.
Ik weet dat er al jaren geleden over dit onderwerp is geschreven en ik zal daar ook bog ff posten en de moeders benaderen waar de e-mail staat.
Wij wonen in Duitsland maar ik heb5 jaar in Nederland gestudeerd. Voor het geval dat er heel veel fouten in mn tekst zitten ;).
Ik hoop van jullie te horen
JohannaArdina
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2020, 14:30

Re: geïsoleerde corpus callosum agenesie

Bericht door JohannaArdina »

Beste,
Wij hebben deze diagnose te horen gekregen, ik ben in verwachting van ons 3e kindje 20weken nu.
Ik voel me verder ook super goed.
Misschien kunnen we met elkaar wat informatie uitwisselen?

Groetjes Johanna
KristinaDa
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2022, 09:33

Re: geïsoleerde corpus callosum agenesie

Bericht door KristinaDa »

Hi all,

I’m 22 weeks pregnant and also got ACC during the scan.
How are your kids doing?
We are at the hard choice at this moment
Plaats reactie