Verkrampen en draaien van bekken

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Gast

Verkrampen en draaien van bekken

Bericht door Gast »

Noor is nu 2 jaar
Enkele maanden na haar geboorte kreeg ze last van reflux en werd haar voeding aangepast en kreeg ze medicijnen zoals motilium en zantac.
Haar bedje kreeg een verhoogje om het teruggeven tegen te gaan,ze was wel een slechte slaper en werd geregeld wakker.
De reflux is weg maar doorslapen is nog steeds een probleem.
Gedurende 2 jaar heeft ze ook last van spasmen, ze strekt wanneer ze zit in haar eetstoel, autostoel en zelfs op de schoot zit en kantelt telkens haar bekken.
Op het moment dat ze strekt is ze afwezig en proberen we haar af te leiden wat meestal lukt, maar de frequenties worden steeds korter en het strekken veelvuldiger.
We hebben al heelwat onderzoeken laten uitvoeren zoals controle op de darmen, stoelgang , maag, rug heup en spieren maar telkens zegt men ons dat alles normaal is.
Toch maak ik mij zorgen want het word steeds erger.
Ingrid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:14

Re: Verkrampen en draaien van bekken

Bericht door Ingrid »

Op het moment dat ze strekt is ze afwezig en proberen we haar af te leiden wat meestal lukt, maar de frequenties worden steeds korter en het strekken veelvuldiger.

Heb je het al eens proberen te filmen?? Zodat de artsen ook zelf kunnen zien wat ze doet??
Mijn dochtertje heeft in oktober 2008 een "epileptische"aanval gehad. Maar de artsen konden weinig met ons verhaal. Nu de laatste keer hebben wij het opgenomen en het weer aan de kinderarts laten zien, en hierop is er actie ondernomen, en lopen we nu bij de kinderneuroloog.
egbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2009, 23:21

Re: Verkrampen en draaien van bekken

Bericht door egbert »

onze zoon heeft ook epilepsie.
En zoals jij dat schrijft zou het best een aanval kunnen zijn, ik dacht hier nl. aan toen ik het las.
Als je bij een neuroloog ben kun je eens aandringen op een eeg. En filmen maakt inderdaad een heleboel duidelijk aan de artsen. Sterkte toegewenst in ieder geval.
Gast

Re: Verkrampen en draaien van bekken

Bericht door Gast »

Beste gast,

Ik herken de omschrijving van het spieren spannen.
Mijn dochter is ook op allerlei dingen getest, maar er werden geen afwijkingen gevonden.

Uiteindelijk is de diagnose gesteld van zelf-stimulatie aanvalletjes.
De uitleg van deze diagnose kun je lezen op deze website, onder de Z van A tot en met Z.

Ik hoop dat je de symptomen herkent, want het is een heel onschuldig iets en zou betekenen dat er verder niets met uw kindje aan de hand is.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Alexandra Bauer (2 dochters met deze symptomen)


Laatst omhoog gehaald door Anonymous op 23 feb 2010, 02:30.
Plaats reactie