hersenbloeding/herseninfarct

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Laura
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2009, 12:27

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door Laura »

hoi karin,

ja we hopen ook snel een oproep te krijgen, denk dat ik anders vrijdag even bel, want we zouden binnenkort op vakantie en mn zusje gaat trouwen. wil wel even weten waar we aan toe zijn.

oké, duidelijk verhaal, hoe vaak moeten jullie heen voor controle? ook zijn hele leven lang?
ja, het blijven idd zorgenkindjes... Mijn oudste dochter hetzelfde, bij haar weten we ook niet of we in de toekomst nog wat tegen komen, qua groei en verdere ontwikkeling... daar zullen we pas achter komen als ze naar school gaat, zij heeft natuurlijk heel wat te verduren gehad de eerste weken van haar leven(met 27 weken geboren). gelukkig gaat het goed met haar, maar met elk verkoudheidje ben ik bang dat het ernstig wordt... (vorig jaar heeft ze 2 weken met het rs-virus en longontsteking in het ziekenhuis gelegen, ben nu weer bang voor de mexicaanse griep, als zij dat krijgt is er 90% kans dat ze naar het ziekenhuis moet...en ik denk dat we met Anouk ook bijna net zo in spanning blijven zitten als we nu zitten... het zal misschien minder worden, maar het gaat nooit meer weg, bij elk hoofdpijntje zal je denken of het verstopt zit of geinfecteerd...
Laura
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2009, 12:27

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door Laura »

mijn man werkt in het ziekenhuis en is gisterochtend even naar m4 gelopen, de afdeling waar Anouk zal worden opgenomen. Hij vroeg of zij misschien al een datum wisten, maar dat wisten ze niet. Gelukkig wilde ze wel even rond bellen of het al bekend was en ja hoor. Volgende week is de planning, als het goed is krijgen we vandaag of morgen de brief binnen, maar zoals het er nu uitziet is het dinsdag...
Laura
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2009, 12:27

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door Laura »

Gisteren is Anouk opgenomen en vandaag wordt ze als het goed is geopereerd. Vanmorgen moet er een ander kindje eerst geopereerd worden, want dat was ernstig met spoed...als het niet uitloopt moet Anouk ook vandaag, anders wordt het morgen.
karin

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door karin »

Hoi Laura,

Ik hoop dat Anouk vandaag nog geopereerd is, zodat jullie niet langer in spanning zitten. Wij wensen jullie veel sterkte, hopelijk verloopt de operatie naar wens.
lindsey22
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:08

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door lindsey22 »

hoi allemaal
ik ben lindsey
ik heb een dochtertje van bijna 11 maanden.
ik heb vorige week gehoord dat ze een herseninfarct heeft gehad want indd heel duidelijk te zien was op de Mri.
Mijn bevalling is natuurlijk begonnen met 40,2 weken en heeft in totaal 9 uur geduurd.
na de bevalling kwam mijn dochter kerngezond te wereld alleen ik moest nog geopereerd worden vanwege de moederkoek.
ze was dus helemaal gezond haar scores waren perfect allemaal tienen.
Helemaal blij de volgende dag na huis gegaan, maar toen kwam me moeder en ze vond dat ze haar rechterkant raar bewoog en eigenlijk abnormaal.
verder niet zo veel aandacht aan gegeven zo denkende het komt wel goed.
Maar naarmate de dagen verstreken begon me indd het steeds meer op te vallen want ik heb ook een zoontje van 3 en dat was toch allemaal anders
dus toch maar even bij het consulatie bureau gemeld en nee was niks aan de hand werd afgewimpeld met speelderwijs der rechter armpje enz te laten bewegen.
Maar de keer er op was nog niks verbeterd en weer werd het niet serieus genome en dus ging ik maar weer verder met dat advies.
maar de 3de keer en weer wilde ze me afwimpele ben ik toch voet bij stuk gehouden want ondertussen was ze 2 kilo te licht te klein en ze kon bijna niet meer poepen dat ik het nu echt genoeg vond.
Ben daarna doorgestuurd na een fysiotherapeut die indd dingen ontdekte en toch graag even een neuroloog na wilde laten kijken.
Na 1,5 maand kon ik eindelijk te recht, ze werd na gekeken door de neuroloog en indd het was niet zoals het moest zijn.
Eindelijk een bevestiging dat je toch niet helemaal gek bent(niet dat het leuk was op me te horen zeker niet),
hij besloot om toch een Mri te doen en verder een afspraak te maken bij de kinderarts voor haar darmpjes.
Nou ze heeft medicijnen gekregen gelijk om beter te poepen en dat gaat nu gelukkig stukken beter.
we hebben 2 weken geleden de Mri gehad was niet bepaald leuk er werd een infuus aangelegt maar ze konde niet goed een adertje vinden dus de 4x prikken was het pas gelukt, de zelfde dag weer na huis en een week later kregen we dan de uitslag.
afgelopen vrijdag heb ik de uitslag gekregen en het bleek een herseninfarct geweest te zijn wanneer dat nu precies is geweest weten ze nog niet.
maar wat mijn angst nu is kan het nog een keer gebeuren en waar ligt het aan en je moet zo ongelooflijk lang wachtte op een 2de afspraak.
ik schrijf dit nu omdat ik het toch van me af probeer te schrijven en hoop een beetje minder angstig te worde voor herhaling.
is er misschien iemand die dit ongeveer ook zo heeft gehad en misschien advies heeft want het valt allemaal niet echt mee op deze manier

gr lindsey
Laura
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2009, 12:27

Re: hersenbloeding/herseninfarct

Bericht door Laura »

Anouk is idd geopereerd die dag. Na een uur waren ze klaar en na anderhalf uur mochten we eindelijk weer bij haar. Het is allemaal goed gegaan gelukkig. Ben alleen wel vreselijk geschrokken toen ik de volgende dag weer bij haar kwam. Ze reageerde helemaal niet op mij. Keek alleen naar rechts en reageerde nergens op... toen ik haar oppakte kreeg ik echt een heel klein lachje maar bleef ze met haar hoofd naar rechts gedraaid. heb meteen iemand er bij geroepen, het voelde niet goed, het leek allemaal niks ernstigs, maar moest het wel in de gaten houden. Ze kreeg een pijnstiller en na een half uur was ze weer helemaal de oude gelukkig... wat kan je dan schrikken!! tja, ze zitten toch in de hersenen...De dag erna mocht ze weer mee naar huis, heel snel al, achteraf had ik liever gehad dat ze het weekend nog mocht blijven, ze huilde heel veel en ik wist niet wat ik er mee aan moest... de artsen zeiden dat ze erg moest wennen aan de drain en dat de 1 daar meer last van heeft dan de ander. ze reageerde verder overal goed op dus was het echt een kwesstie van gewenning. Ben alleen nog steeds wel erg onzeker. Ze huilt meer dan voor de operatie en is vreselijk eenkennig geworden door het ziekenhuis, ze wil helemaal niks van niemand weten, alleen van mn man mij en haar zus, anders is het gillen tot spugen aan toe. 3 november moeten we weer heen voor controle. Hopelijk kunnen ze ons geruststellen dan het goed gaat. ze ziet er ieg wel goed uit en haar fontanel is weer normaal.


Laatst omhoog gehaald door Anonymous op 23 feb 2010, 02:46.
Plaats reactie