Tekorte achillespezen en kuitspieren

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Priscilla storm

Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Priscilla storm »

Hallo,
Ik zou graag in contact komen met andere ouders met kinderen die tekorten achillespezen en kuitspieren hebben.
Mijn zoontje is 2 jaar en loopt nog niet. Hij staat op zijn tenen maar ook aan de hand lopen doet hij niet omdat het zeer doet.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Groet Priscilla storm.
Boekenwormbeest
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2018, 17:08

Re: Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Boekenwormbeest »

Hallo, ik heb een dochtertje waarbij haar linker voet een verkorte spier/pees heeft.

Hoe is het bij jou verder gegaan?

Ik ben benieuwd naar wat me te wachten staat.

Grt Saskia
Ntin
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2019, 22:39

Re: Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Ntin »

Hallo,

Ik heb een zoontje van 3 met een te korte achillespees langs rechts en een dochter van 7 met een te korte achillespees langs links. Ze lopen allebei de hele dag op hun tenen, de dochter kan zelfs haar voet niet plat zetten. Ze hebben allebei al van hun 2 jaar orhopedische botjes met plastic spalkjes om hun voeten plat te zetten, maar daar hebben ze pijn in. Over 2 weken opnieuw een consult bij kinderorthopedist. Ik hoop dat mijn dochter kan geopereerd worden, want 5 jaar botjes dragen helpt niets... door kinesist en thuisoefzningen lukt het ons om de voet in 90 graden te krijgen, maar daar gaan ze niet plat mee lopen. Gewoonte die er maar niet uit raakt. Frustrerend, want dochter staat scheef ennloopt voorovergebogen ondertussen.
Mer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2020, 18:58

Re: Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Mer »

Hallo,

Via online onderzoek doen ben ik op deze pagina gekomen. Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie kinderen gaan.

Hier kind van 7 loopt ook al enige tijd (jaren) op de tenen. Hij kan ook met de voeten plat lopen. Maar zegt zelf het op tenen lopen fijn te vinden. Hij zegt veel stretch achter de been (met in de knieholte) te voelen bij plat op de voet lopen.
Het begon met pijn onder de voet. Daar hebben we steunzolen voor gekregen en oefeningen via de fysio.
Alleen nu met veel thuis zijn loopt hij op blote voeten of slippers waardoor hij de zolen niet gebruikt. En ook met de zolen in de schoenen loopt hij "liever" op de tenen.
Zelf doen we veel oefeningen thuis en ook strekoefeningen omdat hij ook niet (meer) zo lenig is.

Bij uit bed stappen heeft hij ook soms last van vermoeide benen. Daar heb ik de HA wel voor gebeld. Moet opnieuw bellen voor een reactie. Maar nu door Corona duurt het allemaal wat langer.

De podotherapeut gaf aan dat het vanzelf over gaat maar soms weer ik het niet meer. De ene dag loopt hij meer op de teen dan de ander maar toch!
Hij is trouwens ook best lang. Bovengemiddeld met de lengte. Zelf denken we dat het ook daarmee te maken heeft. Daar hij te snel in korte tijd groeit. Ik schat nu rond 138cm

Bedankt.
Marjab
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2023, 20:54

Re: Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Marjab »

Goedenavond,
Is er iets veranderd? Gaat het nu wel goed? Mijn zoon van 6 heeft hetzelfde en we weten niet hoe we het probleem op kunnen lossen.
Sedri1k
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2023, 21:14

Re: Tekorte achillespezen en kuitspieren

Bericht door Sedri1k »

Mocht je dit lezen en je zou nog ervaring willen uitwisselen hoor ik dat graag.
If you are in need of a dissertation, here is a great Dissertation Writers https://essaywriters.org/dissertation-writers . This service has helped me more than once and I am sure that you will also have the highest quality services
Plaats reactie